تقویم روزانه فوتبال

تولد بازیکن افسانه ای رئال مادرید/ پایان رکورد فوق العاده مورینیو

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 14 فروردین ( 2 آوریل) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است ، می پردازیم.
 
*پیروزی تیم ملی برابر سوریه
 
14 فروردین 1379 ، تیم ملی کشورمان در بازیهای مقدماتی جام ملتهای آسیا 2000 ، با یک گل تیم ملی سوریه را در شهر حلب شکست داد. تک گل شاگردان جلال طالبی را در این مسابقه ، علی دایی به ثمر رساند.  
این دومین مسابقه ایران در این مسابقات بود . در بازی اول تیم ما با هشت گل مالدیو را مغلوب کرده بود.
 
*پایان رکورد شکست ناپذیری مورینیو در خانه
 
2  آوریل 2011 ، تیم اسپورتینگ خیخون ، رئال مادرید را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شکست داد و به رکورد 9 سال نباختن مورینیو در خانه پایان داد.

آخرین دفعه ای که مورینیو در خانه شکست خورد به 23 فوریه 2003 بازمی گشت که تیم بیرامار پرتغال در زمین پورتو این تیم را شکست داد و از آن زمان به بعد تیم های خوزه مورینیو در هیچ مسابقه خانگی شکست نخوردند. مورینیو در دوران اول حضور در چلسی و اینتر میلان در هیچ مسابقه خانگی شکست نخورد و در مجموع 150 مسابقه خانگی در این مدت بازی کرد که شکستی را متحمل نشد.

اما بالاخره این رکورد مورینیو در زمان حضورش در رئال مادرید توسط خیخون شکسته شد. تیم اسپورتینگ خیخون آن زمان در رتبه پانزدهم لالیگا بود و کمتر کسی فکر میکرد که این تیم بتواند رئال را در سانتیاگو برنابئو شکست دهد و به رکرود مورینیو خاتمه دهد.

رئال در این مسابقه با نتیجه سه بر دو شکست خورد و گلهای رئال را رونالدو و بنزما به ثمر رساندند.

باخت خانگی بعدی مورینیو زیاد طول نکشید و رئال چهار هفته بعد در خانه از ساراگوسا شکست خورد.
 
*تولد بازیکن افسانه ای رئال مادرید
 
2 آوریل 1927 ، فرانس پوشکاش بازیکن افسانه ای رئال مادرید در بوداپست متولد شد. مدال طلای المپیک و نایب قهرمانی در جام جهانی از جمله مهمترین افتخارات او همراه با تیم ملی مجارستان بود.
 
او فوتبال حرفه ای خود را از سال 1943 در یک تیم محلی بوداپست آغاز کرد و به سرعت به یک مهاجم گلزن تبدیل شد.

وی از سال 1945 و در سن 18 سالگی به تیم ملی مجارستان دعوت شد و در طول 85 بازی ملی که انجام داد ، 84 گل به ثمر رساند از جمله چهار گلی که در المپیک 1952 و در راه رسیدن به مدال طلای این مسابقات به ثمر رساند و همچنین چهار گل نیز در جام جهانی 1954 و در راه رسیدن به فینال این رقابتها به ثمر رساند. مجارستان در این جام جهانی با درخشش پوشکاش به فینال رسید اما در فینال در حالی که از آلمان دو بر صفر پیش بودند در نهایت سه بر دو شکست خوردند .



مسابقه ای که معجزه برن لقب گرفت و حسرت قهرمانی جام جهانی را در دل پوشکاش گذاشت.
در طول یک تور جهانی در سال 1956 که پوشکاش همراه با تیم ملی مجارستان در آن شرکت کرده بود ، در کشور مجارستان انقلاب شد و پوشکاش به همراه چند بازیکن دیگر تصمیم گرفت به کشورش بازنگردد و به اسپانیا رفت. او در تیم بوداپست هانود ، 341 مسابقه انجام داده بود و 352 گل به ثمر رساند. او در سال 1958 به رئال مادرید پیوست و تا سال 1966 که بازنشسته شد در این تیم ماند. او در این مدت 180 بازی انجام داد و 156 گل به ثمر رساند و پنج قهرمانی لالیگا و سه جام اروپایی را به دست آورد.

پوشکاش در سال 1962 ملیت اسپانیایی گرفت و چهار مسابقه هم برای تیم ملی اسپانیا انجام داد. از جمله سه ماسبقه در جانم جهانی که در آن سال برگزار شد. 

او پس از بازنشستگی در سال 1966 ، هدایت تیم های مختلفی را بر عهده گرفت . موفقترین دوران مربیگری وی در تیم پاناتینایکوس بود که همراه با این تیم در سال 1971 به فینال جام اروپا راه یافت.
آخرین تیمی که او هدایتش را بر عهده داشت ، تیم ملی مجارستان در سال 1993 بود.
پوشکاش در سال 2006 در سن 79 سالگی در بوداپست درگذشت.

از سال 2009 ، فیفا جایزه ای به نام پوشکاش به زننده بهترین گل سال جهان اهدا میکند.

*تولد ستاره سابق منچستر یونایتد
 
2 آوریل 1966 ، تدی شرینگهام ، ستاره سابق تیم ملی انگلیس و باشگاه منچستر یونایتد متولد شد.

او از سال 1983 فوتبال حرفه ای خود را از تیم میلوال آغاز کرد و تا سال 1991 در این تیم ماند. او سپس به تیم ناتینگهام فارست و تاتنهام پیوست. او از سال 1997 به منچستر یونایتد پیوست. او در مدت چهار سالی که در یونایتد بود ، 104 مسابقه انجام داد و 31 گل به ثمر رساند. او همراه با یونایتد ، سه بار قهرمان لیگ برتر و یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

پس از ترک منچستر در سال 2001 او دوباره به تاتنهام پیوست و سپس برای پورثموث و وستهام یونایتد بازی کرد. او در سال 2008 پس از یک فصل بازی در تیم کولچستر یونایتد در سن 42 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.

شرینگهام زمانی که 40 سال و 268 روز سن داشت در لیگ برتر گلزنی کرد و به مسن ترین گلزن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.

او 51 بازی برای تیم ملی انگلیس انجام داده و 11 گل به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار