تقویم روزانه فوتبال

دروغ ۱۳ باشگاه لیگ برتری به هواداران/ نحسی ۱۳ مسی و یارانش را گرفت + عکس

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۱۳ فروردین (یک آوریل) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوا در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.
 
* دروغ یک آوریل چارلتون به هواداران
 
یک آوریل ۲۰۰۲، باشگاه چارلتون هوادارانش را با یک شوخی عجیب که مخصوص روز اول آوریل است فریب داد.

آنها اعلام کردند که به دلیل اینکه شمشیر وسط لوگوی باشگاه خشونت آمیز است ، قصد دارند این لوگو را تغییر دهند و در بازی هفته آینده برابر آرسنال این تغییرات اعمال می شود. آنها سه طرح را برای لوگو انتخاب کردند و از هوداران خواستند تا از بین این سه طرح ، یکی را انتخاب کنند.

طرح اول ، یک لوگو شبیه به لوگوی باشگاه فولام بود. اما دو طرح دیگر به لوگوی فعلی باشگاه شباهت زیادی داشت و فقط به جای شمشیر وسط لوگو ، در یکی از طرح ها یک ماهی با توپ جایگزین شده بود و در طرح دیگر یک پرنده کارتونی بود.

بیش از ۳۰۰ نفر از هواداران چارلتون در این رای گیری شرکت کردند اما صدها نفر نیز به این اقدام باشگاه برای تغییر لوگو اعتراض کردند.

البته تمام اینها فقط یک شوخی و دروغ اول آوریل بود که باشگاه چارلتون با هودارانش انجام داد.

روز دروغ آوریل در بسیاری از کشورها به عنوان یک روز ویژه با گفتن دروغ‌هایی به شوخی در یک آوریل گرامی داشته می‌شود.

در برخی از کشورها (از جمله بریتانیا، اتریش،نیوزیلند و زیمباوه) دروغ‌گویی در این روز از صبح تا ظهر ادامه پیدا می‌کند و شخصی که پس از ظهر دروغی بگوید احمق آوریل (April Fool) لقب می‌گیرد. اما در مناطق دیگر تا پایان روز ادامه دارد. البته باشگاه چارلتون هم این شوخی را در بعد از ظهر  انجام داد تا احمق آوریل لقب بگیرد.

این شوخی و دروغ اول آوریل در کشور ما هم مرسوم است که به دروغ ۱۳ معروف است. بیش ازشصت سال است که در ایران، شوخی ۱۳ نوروز از سوی چند روزنامه‌نگار ایرانی رواج پیدا کرده است. آغازماه آوریل معمولا با روز سیزده نوروز همزمان می‌باشد و این هم‌زمانی دست‌آویزی شد که در ۱۳ نوروز که ویژه جشن، شادی و نیایش برای باران و باروری زمین و روز طبیعت است، رسانه ها زیر نام دروغ ۱۳ با مردم و دیگر رسانه ها شوخی کنند.

  دروغ ۱۳ باشگاه لیگ برتری به هواداران/ نحسی ۱۳ مسی و یارانش را گرفتدروغ ۱۳ باشگاه لیگ برتری به هواداران/ نحسی ۱۳ مسی و یارانش را گرفت                  
 
* نحسی ۱۳ مسی و یارانش را گرفت
 
یک آوریل ۲۰۰۹، آرژانتین در مسابقات مقدماتی جام جهانی سنگین ترین شکست تاریخ خود را متحمل شد و با نتیجه شش بر یک از بولیوی شکست خورد.

این مسابقه دوازدهمین بازی دو تیم در مسابقات انتخابی  جام جهانی ۲۰۱۰ بود و آرژانتین پیش از این بازی پنج برد ، چهار تساوی و دو شکست کسب کرده بود در حالی که بولیوی دو برد ، سه تساوی و شش باخت را به دست آورده بود . مسابقه رفت دو تیم نیز با نتیجه سه بر صفر به سود آرژانتین خاتمه یافته بود.

اما مسابقه برگشت دو تیم در بولیوی برگزار شد و در شهری که به دلیل ارتفاع بالایش از سطح دریا ، بسیاری از تیم ها در آنجا زمین گیر شده بودند. بولیوی برای حفظ امیدهایش برای صعود به جام جهانی باید سه امتیاز این مسابقه را از آن خود می کرد. به همین دلیل از همان ابتدای بازی حملات خود را آغاز کرد و در دقیقه ۱۲ از آرژانین پیش افتاد. سپس آرژانتین در دقیقه ۲۴ گل تساوی را به ثمر رساند. اما هر چه زمان بازی سپری میشد ، کار برای مسی٬ توز و دیگر ستاره های آرژانتین در هوای سنگین و ارتفاع بالای ورزشگاه ، دشوار تر شد و بولیوی تا پایان مسابقه پنج گل دیگر به آرژانتین زد و با نتیجه شش بر یک پیروز شد.

این سنگین ترین شکست تاریخ آرژانتین بود. البته آنها یک بار در سال ۱۹۵۸ با همین نتیجه از چکسلواکی شکست خورده بودند و دو بار نیز پنج بر صفر در سالهای ۱۹۵۹ و ۱۹۹۳ از اوروگوئه و کلمبیا باخته بودند.

با این وجود در پایان مسابقات ، آرژانتین جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد ولی بولیوی نتوانست به این مسابقات راه یابد.

*تولد ستاره سابق میلان
 
یک آوریل ۱۹۷۶ کلارنس سیدورف در سورینام متولد شد.

سیدورف فوتبالش را در اوایل ۱۹۹۰ در آژاکس و بعنوان هافبک راست آغاز کرد. او نخستین بازی حرفه ای اش را در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۹۲ در برابر گرونینگن و در حالی که ۱۶ سال و ۲۴۲ روز سن داشت برای آژاکس انجام داد، که این امر او را جوانترین بازیکن تاریخ آژاکس کرد. در آغازین سالهای فوتبالش او نقش مهمی را در قهرمانی آژاکس در لیگ هلند در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ ایفا کرد. او همچنین نقشی کلیدی در قهرمانی آژاکس در سال ۱۹۹۵ در چمپیونز لیگ داشت. پس از بر سر زبانها افتادن نامش در آژاکس او یک فصل به سمپدوریا پیوست و توانست ۳ گل به ثمر برساند.

سیدورف در سال ۱۹۹۶ به رئال مادرید پیوست جاییکه او در ۳ فصل اول حضورش در آنجا یکی از بازیکنان اصلی مادرید بود. در فصل اول او به مادرید کمک کرد تا بتواند باز هم عنوان قهرمانی لالیگا را کسب کند. در دومین فصل (۱۹۹۷–۱۹۹۸), او نقش عمده‌ای را در قهرمانی چمپیونز لیگ که با شکست ۱–۰ یوونتوس به دست آمد ایفا کرد که این عنوان دومین عنوان قهرمانی چمپیونز لیگ سیدورف هم بود.

جادوی سیدورف در رئال مادرید در فصل ۱۹۹۰–۲۰۰۰ با بازگشت به ایتالیا به پایان رسید .اینبار به اینترمیلان، با مبلغ   ۲۳ میلیون یورو پیوست.

پس از سپری کردن دو سال با در سال ۲۰۰۲ در ازای فرانچسکو کوکو از اینتر به میلان رقیب همشهری اینتر پیوست. او در سال ۲۰۰۳ به همراه میلان قهرمانی کوپا ایتالیا را کسب کند، عنوانی که میلان پس از ۲۶ سال توانسته بود آن را کسب کند. در همین فصل سیدورف توانست سومین مدال چمپیونز لیگ را به گردن بیاندازد تا اولین بازیکنی باشد که توانسته با سه تیم مختلف این عنوان را کسب کند. او این بار هم در فینال یوونتوس را همراه با تیمش شکست داد.

در سال ۲۰۰۷ او بار دیگر به فینال لیگ قهرمانان راه یافت. در فینال میلان باز هم در برابر لیورپول قرار گرفت که در این بازی که در آتن برگزار شد میلان توانست ۲–۱ حریف را شکست دهد. این چهارمین عنوان قهرمانی چمپیونز لیگ سیدورف بود.

او در سال ۲۰۱۲ پس از ۱۰ سال میلان را ترک کرد در حالی که افتخارات زیادی را همراه با این تیم به دست آورده بود و به بوتافوگو برزیل پیوست.

در سال ۲۰۱۴ در حالی که او هنوز فوتبال بازی میکرد پیشنهاد هدایت تیم میلان به وی داده شد و سیدورف به خاطر این پیشنهاد از فوتبال خداحافظی کرد و سرمربی میلان شد. البته او هم نتوانست میلان بحران زده را نجات دهد و پس از یک فصل اخراج شد.

سیدورف از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۸ عضو تیم ملی هلند بود و ۸۷ بازی ملی و ۱۱ گل در کارنامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.