تقویم روزانه فوتبال؛

اولین دربی سرخابی های پایتخت برگزار شد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ 16 فروردین (4 آوریل ) رخ داده است ، اختصاص دارد.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است ، می پردازیم.
 
*اولین دربی سرخابی ها
 
16 فروردین 1347 ، اولین دربی سرخابی های پایتخت در ورزشگاه امجیدیه و با حضور 20 هزار تماشاگر برگزار شد.

این دیدار اندکی پس از انحلال شاهین و پیوستن بازیکنان این تیم به باشگاه« پرسپولیس» برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در این مسابقه دوستانه تیم تاج چند موقعیت خطرناک را توسط داریوش مصطفوی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند و پرسپولیس هم چندین بار  توسط همایون بهزادی ، حسین کلانی و حمید جاسمیان تا آستانه فروپاشی دروزاه حریف پیش رفت اما هیچکدام از دو تیم موفق نبودند. 

به این ترتیب ، اولین مصاف سرخابی های پایتخت که یک مسابقه آرام و بدون حاشیه بود ، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دو تیم در این مسابقه با این ترکیب به میدان رفتند:

تاج: حسین قاضی شعار، علی محمد کاردان، مهدی لواسانی، احمد رحیمی، اونیک کاراپتیان، احمد منشی زاده، کامبیز جمالی (کاپیتان) علی جباری، حسین فرزامی، داریوش مصطفوی، مرتضی شرکاء
 
پرسپولیس: هادی طاووسی، ابراهیم آشتیانی، حمید جاسمیان، جعفر کاشانی، رضا وطنخواه، عزت الله وطنخواه، کاظم رحیمی، همایون بهزادی (کاپیتان)، فریدون ممبینی (بهمن نوروزی)، ناظم گنجاپور، حسین کلانی، اصغر ادیبی
 
داور: عبدالرضا موزون با کمک ارشد برازنده و ایرج نیک رفتار
 
*شکست ایران از بحرین
 
16 فروردین 1379 ، تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا 2000 در شهر حلب سوریه به مصاف تیم ملی بحرین رفت.

هدایت تیم ما آن زمان بر عهده جلال طالبی بود و در این مسابقه با یک گل از بحرین شکست خوردیم. این سومین مسابقه ایران در این رقابتها بود. تیم ما در دو بازی  اول خود تیم های مالدیو و سوریه را شکست داده بود. 

البته ایران انتقام این شکست را در بازی برگشت در تهران گرفت و سه گل بحرین را شکست داد.

*تولد برانکو
 
4 آوریل 1964 ، کلودیو ابراهیم واز لیل ملقب به برانکو مدافع چپ سابق تیم ملی برزیل متولد شد.
او درجام جهانی 1994 که برزیل قهرمان شد عضو تیم ملی بود. همچنین وی تخصص زیادی در زدن ضربات آزاد داشت و از روبرتو کارلوس به عنوان جانشین او یاد می شد.

برانکو از سال 1981 فوتبال حرفه ای خود را آغاز کرد و در تیم‌های فوتبال اینترناسیونال ،فلومیننزه،برشا، پورتو، جنوا ، گرمه ، فلامینگو ، کورینتیانس، میدلزبرو و مترو استارز بازی کرده است.

او همچنین از سال 1985 تا 1995 در تیم ملی برزیل حضور داشت و در این مدت 72 بازی ملی انجام داد و 9 گل به ثمر رساند.

یکی از به یاد ماندنی ترین گلهای او ، گلش از فاصله 35 متری به تیم ملی هلند در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1994 بود. او همچنین در فینال این رقابتها زننده یکی از ضربات پنالتی برزیل در برابر ایتالیا بود .

برانکو در سال 1998 بازنشسته شد.
 
*تولد هافیک آلمانی یوونتوس
 
4 آوریل 1987 ، سامی خدیرا هافبک آلمانی یوونتوس متولد شد.

پدر او تونسی و مادرش آلمانی است. او از ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ در باشگاه فوتبال اشتوتگارت بازی می‌کرد و در فصل ۰۷-۲۰۰۶ با این تیم قهرمان بوندس لیگا شد . البته او فقط چهار فصل آخر را در تیم اصلی این باشگاه بود و تا قبل از آن در تیم های پایه باشگاه فعالیت می کرد. او در فصل ۱۱-۲۰۱۰ با درخشش در تیم ملی آلمان در بازی‌های جام جهانی آفریقای جنوبی رهسپار تیم رئال مادرید اسپانیا شد. او پنج فصل را در مادرید گذراند و 161 مسابقه انجام داد و 9 گل به ثمر رساند و در فصل 2013-2014 همراه با رئال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

او در پایان فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ از رئال مادرید جدا شد و به یوونتوس پیوست.

خدیرا از سال 2009 عضو تیم ملی آلمان است و 58 بازی ملی و پنج گل در کارنامه دارد. او همچنین در سال 2014 همراه با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار