تقویم روزانه فوتبال

تحقیر توتی و یارانش در اولدترافورد/تولد سلطان شوت فوتبال

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۲۲ فروردین ( ۱۰ آوریل) اختصاص دارد.

تحقیر توتی و یارانش در اولدترافورد/تولد سلطان شوت فوتبالبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است را بررسی می کنیم.

*پیروزی ایران برابر کویت
۲۲ فروردین ۱۳۷۶، تیم ملی ایران در یک دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی کویت رفت و این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست داد.
گلهای تیم ما را در این دیدار رضا شاهرودی و علی میرزا استواری به ثمر رساندند. هدایت تیم ایران آن زمان بر عهده محمد مایلی کهن بود و تیم ما خود را برای مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ آماده می کرد

* تحقیر رم در اولدترافورد
۱۰ آوریل ۲۰۰۷ ، تیم منچستر یونایتد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ، با نتیجه هفت بر یک رم را در هم کوبید. این مسابقه ، بازی برگشت دو تیم بود که در اولدترافورد برگزار شد و بازی رفت را رم دو بر یک برده بود.
منچستر که برای جبران شکست بازی رفت گام به این مسابقه گذاشته بود ، بازی را طوفانی آغاز کرد و سه گل توسط کریک ، اسمیت و رونی در ۲۰ دقیقه اول به ثمر رساند.
سپس رم برای جبران نتیجه جلو کشید ولی رونالدو دو گل دیگر به در دقایق ۴۴ و ۴۹ به آنها زد تا نتیجه پنج بر صفر شود. دقیقه ۶۰ کریک گل ششم را هم زد ولی سپس دروسی یکی از گلها را جبران کرد تا نتیجه شش بر یک شود.
سپس در دقایق پایانی اورا گل هفتم را هم وارد دروازه دونی کرد تا نتیجه پایانی رقم بخورد.
یک شکست تلخ که هنوز از خاطر هواداران رم پاک نشده.
البته در مرحله نیمه نهایی دیگر تیم ایتالیایی یعنی میلان ، با نتیجه پنج بر سه در مجموع منچستر را شکست داد و انتقام رم را از آنها گرفت. میلانی که در پایان ، هفتمین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان به دست آورد.

*شیرر ، جوانترین هت تریک کننده در انگلیس
۱۰ آوریل ۱۹۸۸، آلن شیرر مهاجم ساتهمتون ، به جوانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که موفق به هت تریک شده است.
او آن زمان ۱۷ سال و ۲۴۰ روز سن داشت و رکورد قبلی را که جیمی جروس که در سال ۱۹۶۰ با ۲۰ سال و ۲۹۰ روز به ثبت رسانده بود را شکست.
ساتهموتون در این روز برابر تیم آرسنال قرار گرفت که با نتیجه چهار بر دو پیروز شد و شیرر توانست سه گل تیمش را به ثمر برساند.
شیرر بعد از ساتهمتون به بلکبرن و نیوکاسل رفت و در مجموع توانست ۳۷۹ گل به ثمر برساند که ۲۶۰ گل آن در لیگ انگلیس بود و او به بهترین گلزن تاریخ لیگ انگلیس تبدیل شد.

*تولد روبرتو کارلوس
۱۰ آوریل ۱۹۷۳، روبرتو کارلوس ، ستاره سابق تیم ملی برزیل متولد شد.
کارلوس ابتدا فوتبالش را به عنوان مهاجم آغاز کرد اما سپس به پست دفاع چپ رفت و یکی از هجومی ترین مدافعان چپ فوتبال جهان شد.
کارلوس سرعت بالا و پاهای قدرتمندی داشت به همین دلیل او را با شوت های قدرتمندش به یاد می آوریم. شوت هایی که سرعت آن به ۱۶۹ کیلومتر در ساعت هم می رسید.
او فوتبالش در سال ۱۹۹۱، از تیم سائو پائولو آغاز کرد و سپس به اتلتیکو مینیرو و پالیمیراس رفت. وی در سال ۱۹۹۵ به اینتر میلان رفت و پسس از یک فصل بازی در ایتالیا به رئال مادرید پیوست.
وی ۱۱ سال در رئال بازی کرد و در ۵۱۲ مسابقه ، ۶۷ گل به ثمر رساند. کارلوس در رئال چهار بار قهرمان لالیگا و سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.
او در سال ۲۰۰۷، رئال را ترک کرد و به فنرباغچه ترکیه پیوست. وی سپس به کورینتیانس و بعد به آنژی ماخاچ کالا روسیه رفت و مربی - بازیکن این تیم شد. او هم اکنون نیز دذ فوتبال هند به عنوان مربی - بازیکن فعالیت می کند.
کارلوس اولین بار در سال ۱۹۹۲ و زمانی که تازه فوتبال حرفه ای خود را آغاز کرده بود و در دسته دوم فوتبال برزیل حضور داشت ، به تیم ملی برزیل دعوت شد. وی آخرین بار هم در سال ۲۰۰۶ پیراهن تیم ملی را به تن کرد و در ۱۲۵ بازی ملی ،۱۱ گل به ثمر رساند. معروفترین گل روبرتو کارلوس ، ضربه کاشته اش به تیم ملی فرانسه در سال ۲۰۰۷ است که ار فاصله ۳۵ متری زده شد و با یک کات عجیب درون دروازه فابین بارتز قرار گرفت که فقط نظاره گر توپ بود.
روبرتو کارلوس در جام جهانی ۲۰۰۲، همراه با تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی شد.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار