تولیدات نفتی روسیه رکورد 30 ساله زد

روسیه در آستانه برگزاری نشست دوحه سطح تولیدات نفتی خود را به 10.91 میلیون بشکه در روز افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ روسیه و عربستان دو کشور حامی کاهش تولیدات نفتی بودند که برای جلوگیری از کاهش بهای طلای سیاه پیشنهاد محدود کردن سطح تولیدات نفتی را مطرح کردند؛ اما آمارهای رسمی نشان می‌دهد هیچکدام از این دو کشور به طرح پیشنهادی خود پایبند نبوده و حتی تولیدات نفتی را نیز افزایش دادند.

کشورهای صادرکننده نفت عضو و غیرعضو اوپک 17 آوریل (29 اسفند) در دوحه تشکیل جلسه می‌دهند تا درباره کاهش سطح تولیدات نفتی با هدف جلوگیری از سقوط بیشتر بهای این ماده سوختی مذاکره کنند؛ اما آمارهای منتشر شده در آستانه برگزاری این نشست از رکوردزنی تولیدات نفتی روسیه در 30 سال گذشته حکایت می‌کند. تولیدات نفتی روسیه با 3 دهم درصد افزایش به 10.91 میلیون بشکه در روز رسید.

روسیه در ماه مارس (اسفند) 46 میلیون و 149 تن نفت تولید کرد. این آمار در ماه فوریه (اواخر بهمن و اوایل اسفند) 43 میلیون و 64 تن( 10.88 میلیون بشکه نفت در روز) بود.

 روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است و قصد دارد در نشست دوحه به سخنرانی و ارائه پیشنهاداتی درمورد چگونگی کاهش سطح تولیدات بپردازد؛ اما درحالیکه این کشور از این طرح سرپیچی می‌کند انتظار نمی‌رود دیگر تولیدکنندگان نفتی تمایلی به اجرای آن داشته باشند.

"الکساندر نواک،" وزیر انرژی روسیه، در این باره گفت: حجم تولیدات نفتی روسیه در ماه مارس هیچ خللی در طرح کاهش تولیدات بوجود نمی‌آورد و هنوز می‌توان  در این زمینه به تفاهم رسید. این سخنان در حالی بیان می‌شود که شرکت‌های نفتی مانند روسنفت، گازپروم و لوکوال حاضر به کاهش تولیدات نیستند. مقامات روسنفت اعلام کردند در سال 2015 حجم تولیدات نفتی خود را یک درصد کاهش داده‌اند و دیگر قصد ندارند در سال 2016 بار دیگر آن را کاهش دهند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد صادرات نفت روسیه از روزانه 4.31 میلیون بشکه در ماه فوریه به 4.45 میلیون بشکه در ماه گذشته افزایش یافت. صادرات گاز روسیه نیز از 52.92 میلیارد متر مکعب در ماه فوریه به 53.98 میلیارد متر مکعب در ماه گذشته افزایش یافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار