تلاش ترکیه برای ماهی‌گرفتن از آبِ گل‌آلودِ قره‌باغ

در حالیکه طرف‌های مختلف بین‌المللی برای کاستن از تنش قره‌باغ تلاش می‌کنند، ترکیه به دنبال بحرانی کردن اوضاع در این منطقه برای ضربه زدن به روسیه است.

تلاش ترکیه برای ماهی‌گرفتن از آبِ گل‌آلودِ قره‌باغ
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد: در حالیکه طرف‌های مختلف بین المللی برای کاستن از تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ تلاش می کنند، دولت ترکیه به دنبال تشدید تنش در این منطقه برای ضربه زدن به روسیه است. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، درباره تنش ها در مناطق درگیری قره باغ گفت: به طور آشکار ابعاد بین المللی کشمکش بین باکو و ایروان مشخص شد. روسیه و غرب خواستار توقف فوری درگیری‌ها بین ارمنستان و آذربایجان و آغاز مذاکره بین دو کشور زیر نظر گروه مینسک شدند. 

در ادامه این گزارش آمده است: در حالیکه واشینگتن و مسکو موضع مشترکی درباره لزوم کاستن از تنش در منطقه قره باغ اتخاذ کردند، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه به گروه مینسک حمله و حمایت خود را از آذربایجان اعلام کرد. اردوغان توقف جنگ ضد ارمنستان را متوقف کرد. این موضع گیری آنکارا نشانه کینه توزی و دشمنی ترکیه با ارمنستان با وجود گذشت صد سال از کشتار ارمنی‌ها به دست عثمانی هاست. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: با تشدید نگرانی از گسترش این درگیری‌ها تنش شدیدی بین مسکو و آنکارا به وجود آمد. در حالی که روسیه که خواهان توقف جنگ است، ترکیه تلاش می کند آذربایجان را به ادامه این جنگ وادارد. ایران هم که روابط خوبی با باکو و ایروان دارد خواستار توقف فوری درگیری‌ها در قره باغ شد. ترکیه که به دنبال باز کردن جبهه جدید تنش نزدیک روسیه بود، مسکو به سرعت برای کاستن از این تنش وارد عمل شد. اردوغان می خواست با این اقدام به واشینگتن خوش خدمتی کند، اما از موضع آمریکا که بر لزوم خاموش کردن این کانون بحران در برابر روسیه تاکید کرد غافلگیر شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار