همدان؛

انجام 2 هزار و 131 مأموریت توسط فوریت‌‎های پزشکی در طرح امداد نوروزی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان از انجام دو هزار و 131 مأموریت توسط این مرکز در طرح امداد نوروزی خبر داد.

انجام 2 هزار و 131 مأموریت توسط فوریت‌‎های پزشکی در طرح امداد نوروزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب معصومی با اشاره به اینکه اجرای طرح امداد نوروزی از 26 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین امسال ادامه داشت، افزود: در این مدت، نیروهای عملیاتی و ستادی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه با 81 دستگاه آمبولانس اسپرینتر، یک اتوبوس اتاق عمل، یک اتوبوس‎آمبولانس، اورژانس هوایی و... خدمات‌رسانی کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه با بیان اینکه در این مدت، 46 پایگاه جاده‌ای و شهری و اورژانس هوایی به ارائه خدمات پرداختند، افزود: در این مدت، یک‌هزار و 425 مأموریت شهری انجام شده که یک‌هزار و 167 مأموریت غیرتصادفی و 258 مأموریت تصادفی بوده است.

وی با اشاره به انجام 622 مأموریت جاده‌ای در این مدت، گفت: از این تعداد، 248 مأموریت غیرتصادفی و 374 مأموریت تصادفی انجام شد.

دکتر معصومی از انجام 84 مأموریت بین مراکز در ایام عید خبر داد و افزود: از این تعداد، 55 مأموریت غیرتصادفی و 29 مأموریت تصادفی بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه با اشاره به تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس‌های بیمارستانی، خاطرنشان کرد: از 141 هزار و 542 بیمار مراجعه‎کننده به اورژانس بیمارستانی، 129 هزار و 927 بیمار سرپایی درمان شدند و 11 هزار و 615 بیمار نیز بستری شدند.

وی افزود: 765 نفر از مراجعان به ایستگاه‌های سلامت در محل درمان شدند و 12 بیمار نیز به بیمارستان منتقل شدند.

دکتر معصومی با اشاره به آمار حوادث ویژه استان در امداد نوروز سال 95، گفت: 13 حادثه ویژه در این مدت داشتیم که 9 حادثه ترافیکی و 4 حادثه غیرترافیکی بود.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ویژه 61 نفر بودند که چهار نفر نیز فوت کردند، به نیروهای بکار گرفته‌شده در این طرح اشاره کرد و افزود: 120 نفر روز نیروی عملیاتی و 15 نیروی ستادی به صورت روزانه بکار گرفته شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه از فعالیت 24 ساعته EOC و ستاد هدایت دانشگاه در این ایام خبر داد و اظهار کرد: 11 باب ایستگاه سلامت در این ایام فعال بود.

دکتر معصومی با اشاره به تشکیل نشست با مسئولان بیمارستان‌های استان به منظور ارائه خدمات بهتر در این ایام، گفت:‌ دستورالعمل طرح سلامت نوروزی نیز به واحدهای تابعه ارسال شد تا اقدامات به نحو احسن انجام شود.

وی افزود: بازدید روزانه از کمپ‌ها و استقرارها از تاریخ 26 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین 95 توسط تیم کارشناسی و ارائه آمار روزانه فعالیت‌ها به اداره کل میراث فرهنگی، EOC قطب و روابط عمومی دانشگاه _ پنج مورد مصاحبه تلفنی و حضوری توسط رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه و گزارش فوری حوادث ویژه به EOC کشور از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار