همدان؛

برپایی 10 ایستگاه سلامت در استان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از برپایی 10 ایستگاه سلامت ایام نوروز در همدان خبر داد.

برپایی 10 ایستگاه سلامت در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب معصومی در جلسه کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به فعالیت 10 ایستگاه سلامت در همدان اظهار کرد: داروهای مورد نیاز اورژانسی در ایستگاه‌های سلامت در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های آموزشی، تست قند خون و فشار خون نیز در این ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در بخش درمان بیمارستان‌ها و اورژانس بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران و مسافران آمادگی کامل دارند و نظارت‌های لازم از طرف کارشناسان ستادی به طور مرتب انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با تشریح اقدامات انجام شده در بخش بهداشت گفت: فعالیت‌های گروه بهداشت محیط از اول اسفندماه شروع شده و به طور شبانه‌روزی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تشدید نظارت بر مراکز عرضه، تولید و توزیع مواد غذایی به طور شبانه‌روزی از 8 تا 22 ادامه دارد، افزود: همه واحدهای دانشگاه فهرست کشیک شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروز و در زمان اجرای طرح را اعلام کردند.

 معصومی اظهار کرد: اطلاعات تمام مراکز دولتی و خصوصی مرتبط با خدمات سلامتی باید تهیه و در قالب کتابچه‌ای در شهرهای استان توزیع شود و در اختیار مسافران قرار گیرد.

وی با اشاره به قرارگیری همدان در محل عبور سه استان غرب کشور گفت: اگر آب و هوای همدان مناسب باشد این استان جزو استان‌هایی است که تعداد زیادی گردشگر به آن مراجعه می‌کند و حجم زیادی جمعیت از استان همدان عبور می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان اظهار کرد: با توجه به آمادگی دستگاه‌های مختلف در ایام نوروز با رعایت قوانین راهنمایی رانندگی می‌توان تعداد تلفات، فوتی‌ها و مصدومان جاده‌ای را کاهش داد و این امر می‌تواند بعد از پایان طرح امداد نوروزی بهترین خبر برای فروردین‌ماه باشد.

وی یادآور شد: طرح امداد نوروزی 96 از 25 اسفندماه آغاز شده  و همزمان در مرکز استان رژه خودروهای اداره‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار