توسعه مراکز فناوری و رشد در حوزه علوم انسانی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از ایجاد و توسعه مراکز فناوری و رشد در حوزه علوم انسانی و هنر خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با رویکرد وزارت علوم به علوم انسانی، اظهار داشت: یکی از کارهایی که در دست داریم، ایجاد و توسعه مراکز فناوری و رشدی است که در حوزه علوم انسانی و هنر هستند و خوشبختانه در دو سال اخیر توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی (البته نه به میزان مطلوب) را در حوزه مراکز رشد ایجاد کنیم.

وی در مورد مراکز رشد، افزود: در حال حاضر حداقل شش مرکز رشد در حوزه علوم انسانی داریم که شامل پارک یزد، خراسان رضوی، مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد، پارک قم، مرکز رشد دانشگاه هنر تبریز و مرکز رشد دانشگاه هنر اصفهان هستند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب، توجه به علوم انسانی است از این رو یکی از قسمت‌های اساسی که روی آن تأکید داریم همین حوزه است، چرا که با توجه به ظرفیت بالایی که از لحاظ نیروی انسانی، دانشگاه، دانشجو و مراکز تحقیقاتی داریم اما برای کاربردی شدن این حوزه مشکلاتی وجود دارد.

وی در خصوص اقدامی دیگر در این حوزه یادآور شد: ایجاد شورایی به نام شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی از دیگر اقداماتی است که در قالب آن یک مجموعه برنامه‌ریزی کردیم و از مراکزی که در پژوهشگاه‌ها در این حوزه فعالیت‌ می‌کنند خواستیم که برنامه‌های راهبردی و عملیاتی‌شان را ارائه دهند. 

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی تشکیل شده و در حال حاضر پژوهشگاه‌ها برنامه‌های راهبردی‌شان را تحویل داده‌اند و در حال تدوین و نهایی شدن است تا تقسیم کار شود و در نهایت شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی، الگوهایی را استخراج کند که بتواند پژوهش را در این مجموعه به سمت کاربردی شدن ببرد. البته هنوز نهایی نشده و بیشتر حالت بررسی و ارائه برنامه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار