آمریکا به دنبال تقویت روابط نظامی با عربستان سعودی

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در گزارشی از عزم کاخ سفید برای تقویت روابط امنیتی و نظامی با عربستان خبر داد.

 آیا آمریکا به دنبال تقویت روابطش با ریاض است؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه سعودی  الشرق الاوسط در گزارشی با بیان اینکه آمریکا، عربستان سعودی را هم پیمان استراتژیکش در منطقه می داند، از عزم مقامات آمریکایی برای تقویت روابط دو کشور در زمینه های دفاعی، امنیتی و مبارزه با تروریسم خبر داد.

الشرق الاوسط همچنین نشست آمریکا با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ریاض در ماه آینده را فرصتی برای تقویت این روابط دانست.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط با اعلام این موضوع، گفتگویی را با "لینکلن فراجر" -- سخنگوی سفارت آمریکا در عربستان سعودی -- منتشر کرد. فراجر به این روزنامه سعودی گفت: "واشینگتن به دنبال تقویت روابطش با ریاض در زمینه های امنیتی، دفاعی و نظامی است." وی افزود: "اشتون کارتر -- وزیر دفاع آمریکا -- در گفتگوی تلفنی با همتای سعودی اش در ماه مارس گذشته بر ثابت بودن موضع کشورش در قبال عربستان سعودی تأکید کرد. در این مکالمه، طرفین راه های افزایش همکاری دو کشور را در زمینه های دفاعی  و مبارزه با تررویسم بررسی کردند."

فراجر در ادامه با بیان اینکه واشینگتن از مشارکت عربستان در ائتلاف ضد داعش استقبال می کند، گفت: "وزرای دفاع دو کشور در گفتگوی تلفنی اخیر با استراتژیک خواندن روابط واشینگتن – ریاض بر ضرورت همکاری در زمینه های مورد اشاره تأکید کردند. "

فراجر درباره حضور باراک اوباما در نشست خلیجی ماه آینده گفت: "این یک فرصت بزرگ برای سران کشورهای عضو همکاری خلیج فارس و مقامات آمریکایی است که در خصوص تقویت روابط بحث و گفتگو کنند."

سخنگوی سفارت آمریکا در عربستان در پایان  این گفتگو اظهار داشت: "مبارزه با داعش، درگیری های اخیر در منطقه، تلاش برای کاهش اختلافات فرقه ای و همچنین جنگ در سوریه و یمن از موضوعات مورد بحث در نشست خلیجی – آمریکایی خواهد بود."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار