فرانس24: پیامدهای جنگ یمن سال‌ها باقی می‌ماند

یک شبکه فرانسوی گزارش داد در کنار خطر قحطی و خشونت ها، میلیون ها یمنی مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه فرانس بیست و چهار در گزارشی درباره اوضاع فاجعه‌بار انسانی در یمن گزارش داد: کودکان جزو اصلی ترین قربانیان مناقشه یمن هستند. براساس ارزیابی سازمان ملل، از یکسال قبل تاکنون نهصد کودک در این کشور کشته و بیش هزار و سیصد کودک دیگر نیز زخمی شد‌ه‌اند. این رقم هفت برابر بیشتر از سال دو هزار و چهارده است.

این افزایش همزمان با آغاز حملات ائتلاف به اصطلاح بین المللی به رهبری عربستان است. این افزایش مرگ و میر در حالی است که سوء تعذیه نیز جان صدها هزار کودک یمنی را تهدید می کند. اما برای رسیدگی به این کودکان زیر ساخت لازم وجود ندارد و روز به روز نیز زیر‌ساخت‌های موجود کاهش می یابد.

طارق جاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: « بخش بهداشت آسیب جدی دیده است و ما این حقیقت را در طول سال مشاهده کرده ایم. ارزیابی ما این است که حدود بیست و پنج درصد از مراکز بهداشتی بسته شده  و آنها که باز مانده اند نیز به نحو مطلب کار نمی کنند. ناامنی که بر این کشور حاکم است از دسترسی به این مراکز و توزیع دارو جلوگیری می کند.»

گزارشگر فرانس بیست و چهار افزود: باید به کمبود بیمارستان در یمن، کمبود دارو، آب، غذا و نفت را نیز افزود. محاصره دریایی تحمیلی بر یمن اجازه تحویل کالا به این کشور را نمی دهد. از سوی دیگر، پس از بمباران ها، تعدادی زیادی از تاسیسات بندری تخریب شده است.

در کنار خطر قحطی و خشونت ها، میلیون ها یمنی مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود شده اند. این آوارگان داخلی در شرایط سختی زندگی می کنند. انجمن های کمک های بشر دوستانه معتقدند نتیجه مذاکرات در این ماه هر چه باشد، پیامدهای این مناقشه چندین سال بر یمن باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار