دکتر صالحی در بزرگداشت سلحشور:

با دیدن مجموعه «یوسف پیامبر» به خود بالیدم

با دیدن مجموعه «یوسف پیامبر» به خود بالیدم، این فیلم در بیش از 40 کشور جهان به نمایش درآمد و ایشان با تولید این سریال یک اثر ماندگار و ابدی ازخود به جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عصر امروز به مناسبت چهلمین روز درگذشت فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون مراسم یادبودی به همت حوزه هنری در تالار اندیشه برگزار شد.

در ابتدای مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در سخنانی اظهار داشت: امیدواریم در آینده شرایطی فراهم شوند که دانشجویان بتوانند روی سبک ویژه آقای سلحشور تحقیق کنند چرا که او معتقد بود برای انتقال پیام انقلاب باید به سبک خاص خودش برسد و راهی که دیگران رفته بودند را در بیان این موضوع ناتوان می‌دید.

در ادامه مراسم جمال شورجه کارگردان سینما عنوان کرد: قصد صحبت نداشتم و تنها به روی صحنه آمدم تا خودم را به عنوان شاگرد مرحوم سلحشور معرفی کنم. ایشان با مردم محشور بودند و به همین دلیل در مراسم تدفینشان علی رغم حضور هنرمندان بخش عمده شرکت کنندگان مردم بودند. مرحوم سلحشور باعث اعتلای سینمای ایران در سطح جهان شدند و می‌توان ایشان را یک مسلمان هنرمند نامید.

سردار جباری در ادامه مراسم طی سخنانی بیان کرد: آثار و اندیشه و تفکر قرآنی مرحوم سلحشور امروز عالم گیر شده و فراتر از مرزهای کشورمان رفته است. چون معتقد بود نوشته‌های دیگر تراوشات ذهنی آدم‌ها است ولی او با قرآن عجین شده بود در نتیجه آثارش اثر گذار و تحول آفرین بود.

دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این خصوص گفت: مرحوم سلحشور به این که فرد حقیری مثل من بخواهد در وصفش کلامی بگوید نیازی ندارد.

وی ادامه داد: بنده وقت زیادی برای دیدن فیلم و سریال ندارم اما به تماشای فیلم‌هایی که با برداشت از سوژه های مذهبی تولید می‌شود، علاقه‌مند هستم.  سال‌ها پیش وقتی برای اولین بار سریال «مردان آنجلس» را دیدم باور نمی‌کردم این فیلم با کیفیت عالی از هر حیث در کشور ما ساخته شده باشد و از تماشای آن بسیار لذت بردم.

صالحی تصریح کرد: این اواخر هم با دیدن مجموعه «یوسف پیامبر» به خود بالیدم و فکر می‌کنم وقتی دیگران متوجه اثر گذاری این مجموعه در جامعه اسلامی شدند سعی کردند رواج آن را محدود کنند اما علی رغم تلاش‌های آن‌ها این فیلم در بیش از 40 کشور جهان به نمایش درآمد و ایشان با تولید سریال «یوسف پیامبر» یک اثر ماندگار و ابدی ازخود به جای گذاشت.

در بخش پایانی مراسم با اعطای تقدیرنامه‌ای از جمال شورجه، جعفر دهقان، محمود پاک نیت و تنی چند از هنرمندان تجلیل به عمل آمد و حامد زمانی چند قطعه موسیقی را برای حاضران اجرا کرد.

گفتنی است؛ کتایون ریاحی به دلیل کسالت مادرش نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار