فرصتی طلایی در اختیار تکواندوکاران جوان

خانلرخانی گفت: حضور در مسابقات قهرمانی آسيا، با ترکیبی جوان فرصتی طلايی برای تكواندوكاران جوان محسوب می شود.

پيام خانلرخانی مربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرماني آسيا اظهار کرد: با توجه به در پيش بودن بازي هاي المپيك و جلوگيري از آسيب ديدگي احتمالي، مسئولان فدراسيون صلاح دانستند تا تكواندوكاران المپيكي به قهرماني آسيا اعزام نشوند.

همچنين اميد عميدي و مسعود حجي‌زواره به دليل مصدوميت و بهنام اسبقي نيز به دليل نرسيدن به شرايط آرماني از همراهي تيم ملي بازماندند.

وی در مورد جوانگرايي تيم ملي بزرگسالان و دشواری مسابقات قهرماني آسيا، گفت: این مسابقات فرصتي طلايي براي تكواندوكاران جوان است، نفرات فعلي با حضور در مبارزات انتخابي به تركيب اصلي رسيده اند و حضور در پيكارهاي آسيايي، سكوي پرتاب آنان خواهد بود.

در دوره گذشته نيز جوانانی چون فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی خود را به تكواندوي ايران تحميل كردند و اين فرصت در اختيار نفرات فعلي هم قرار گرفته است.

مربي تيم ملي تكواندو با اشاره به اينكه تيم هاي كره جنوبي و ازبكستان حريفات اصلي ايران در مسابقات قهرماني آسيا هستند،افزود: تكواندو در سال هاي اخير از تك قطبي بودن خارج شده و اكنون تمامي تيم ها مدعي مدال هستند.

درتکواندو  ديگر نمي توان كشوري را حريف آسان دانست. شايد در گذشته تنها كره جنوبي حريف ايران بود، اما با توجه به المپيكي بودن اين رشته و سرمايه گذاري كلان كشورهاي قدرتمند در ورزش، ديگر حريف آساني نداريم.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی های لازم که  بر تركيب تيم هاي حاضر در مسابقات قهرماني آسيا كرده ام ، تيم ملي ازبكستان با تمامي قهرمانان نامدار خود به ميدان مي آيد و تيم هاي چين و تايوان نيز با تركيب اصلي وارد شياپچانگ مي شوند. در اين بين ايران و كره جنوبي هستند كه تكواندوكاران المپيكي خود را با قهرماني آسيا اعزام نخواهند كرد.

خانلرخانی در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به نتایج خوبی که در سال های اخیر تکواندوی ایران کسب کرده است،کار سختی را پیش رو داریم و برای حفظ این شرایط باید با  تلاشی مضاعف و سرمايه گذاري در سنين پايه، حركت كنيم. 

گفتنی است: تیم ملی تکواندوی کشورمان روز جمعه 27 فروردين ماه به منظور حضور در مسابقات قهرماني آسيا، راهي فيليپين می شود و از 30 همين ماه به مصاف حريفان مي روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار