قم؛

فراهم شدن صادرات مبل قم به خارج از کشور

صفایی رئیس اتحادیه درودگران استان قم گفت: توجه به افزایش صادرات مبلمان و سامان دادن به این بخش را از جمله موارد مهم برای صنعت درودگری قم دانست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  قم دومین قطب صنعت مبلمان در ایران است که نزدیک به ۹۵ درصد از تولیدات این استان به شهرهای مختلف صادر می‌شود و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از چوبی که در مبلمان سازی قم استفاده می‌شود وارداتی و عمده آن نیز از گرجستان است.

نزدیک به ۲۰ هزار نفر در بخش درودگری قم که قطب دوم بعد از تهران است مشغول به کار هستند.

رئیس اتحادیه درودگران قم بیان کرد: بازار مبلمان و صنعت درودگری را به دو دوره ۶ ماه تقسیم می‌کنند و گرچه در روزهای منتهی به عید بازار رونقی را به خود دید اما با این وجود می‌توان گفت که بازار در ۶ ماه پایان سال گذشته همچنان راکد بوده است.

وی افزود: آمار رسمی حکایت از وجود ۴ هزار واحد صنفی در صنعت درودگری است اما در واقع باید گفت نزدیک به ۱۵۰۰ واحد در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

صفایی عنوان کرد: مردم قم ترجیح می‌دهند مبلمان خود را از تهران خریداری کنند که بیشتر مواقع مبلی که از تهران خریداری می‌شود ساخت قم است که به تهران صادر شده و این به عنوان معضلی است که خریداری از خود استان صورت نمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: دوره‌های توجیهی به اندازه کافی برای شاغلین این صنعت برگزار نمی‌شود که همین امر موجب شده تا فعالان این صنعت با برخی از نکات ضروری مانند تعامل با مشتری، نحوه جذب مشتری، بازاریابی و نوع چیدمان نمایشگاه و یا فروشگاه خود به خوبی آشنا نباشند.

رئیس اتحادیه درودگران قم تصریح کرد: اتحادیه درودگران در این زمینه وارد شده و به زودی کلاس‌های خوبی را برای فعالان صنف درودگری برگزار می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر مبل استیل از جمله تولیدات شاخص برای استان قم است و خوشبختانه طی دو سال اخیر برخی از فعالان بخش درودگری و مبلمان سازی استان قم به سمت برندسازی رفته‌اند.

صفایی توجه به صادرات تولیدات قم به خارج از کشور را یکی دیگر از مسائل مورد توجه عنوان و گرچه اعلام کرد که برخی از تولیدات به خارج از کشور صادر می‌شود اما در عین حال بر این موضوع نیز صحه گذاشت که آمار چندانی از میزان صادرات به خارج از کشور وجود ندارد و اتحادیه در حال برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه است تا بتواند بخش صادرات را سامان دهد.

در هر حال سامان دادن به بازار درودگری قم که بعد از تهران رتبه دوم را در کشور یدک می‌کشد و با فعالیت بیش از ۲۰ هزار نفر سهم مهمی در اقتصاد استان دارد باید بیش از پیش مورد توجه باشد تا بتوان با رونق آن سهم تولید قم در این صنعت را افزایش و راه را برای صادرات به خارج از کشور را هموار کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار