اردبیل؛

اجرای طرح هادی در 35 درصد از روستاهای استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل گفت: در حال حاضر طرح هادی روستایی در 35 درصد از روستاهای استان اجرا شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد سبحانی در جلسه بررسی مشکلات حوزه روستاهای شهرستان خلخال اظهار داشت: نقشه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار تهیه شده و در حال حاضر این طرح در 35 درصد از روستاهای استان که شامل 362 روستاست اجرا شده و عمر مفید 10 ساله 142 روستا نیز به پایان رسیده که باید مورد بازنگری قرار بگیرند.

وی از آسفالت طرح هادی نیمه‌تمام روستاهای استان تا پایان تیرماه امسال خبر داد و گفت: برای اجرای طرح هادی در سال گذشته بیش از 28 میلیارد تومان تخصیص یافته که امسال نیز تلاش می‌کنیم در این حوزه طرح‌ها و پروژه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در سطح استان تصریح کرد: در استان اردبیل 54 هزار واحد مسکونی برای مقاوم‌سازی و بهسازی در نظر گرفته شده که در حال حاضر 47 درصد از این واحدها به تعداد 49 هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شده است.

سبحانی با بیان اینکه این تعداد واحد در یک هزار و 119 روستا مورد مقاوم‌سازی در برابر بلایای طبیعی قرار گرفته است، افزود:‌ باید تلاش کنیم تا با ارائه تسهیلات به صاحبان واحدهای مسکونی غیرایمن آنها را برای مقاوم‌سازی واحدهای خود ترغیب کنیم چرا که به دلیل نداشتن بضاعت مالی اغلب این خانواده‌ها از استفاده از این تسهیلات خودداری می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 53 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم و ایمن نیستند و باید با ارائه تسهیلات بلاعوض، استفاده از ظرفیت حساب 100 امام و بهره‌گیری از توان خیران مسکن‌ساز تلاش کنیم تا این واحدها مقاوم‌سازی شوند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، هادی ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.