یو اس نیوز: معامله بدِ هسته‌ای با ایران را بدتر نکنید/ اوباما، تسلیم بی‌چون و چرای ایران

یک پایگاه خبری آمریکایی مدعی امتیازدهی‌های پی در پی رئیس جمهور آمریکا به ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت خبری «یو اس نیوز» در مطلبی با ادعای تسلیم شدن دولت اوباما در برابر ایران نوشت: ما در حال حاضر، صحنه عجیب و بی‌سابقه‌ای را در سیاست خارجی آمریکا شاهد هستیم. باراک اوباما - رئیس جمهور آمریکا - به هر دری می‌زند تا معامله هسته‌ای خود با ایران را حفظ کند. وی در برابر خواسته‌های پس از توافق ایران، امتیازات را یکی پس از دیگری به این کشور واگذار می‌کند تا مبادا تهران آن را زیر پا بگذارد.

این پایگاه خبری در ادامه مدعی شد: توافق هسته‌ای ایران بر خلاف آنچه که در ماه ژوئیه بر سر آن توافق شد، امروز بیشتر شبیه یک داستان تکراری دنباله‌دار است؛ به این معنا که تهران هر روز خواهان یک امتیاز جدید می‌شود، دولت آمریکا آن را بررسی می‌کند، دیدبانان ایران در کنگره و سایر نهادها ابراز نگرانی می‌کنند و دولت آمریکا در نهایت امتیازی را عرضه می‌کند که هم تهران را راضی کند و هم باعث بروز تلاطم در واشینگتن نشود.

نگارنده در ادامه مدعی شد: اما امتیازاتی که جدیدترین آنها درخصوص برنامه موشکی بالستیک ایران و دسترسی این کشور به نظام بانکی آمریکا است، نه تنها مغایر اجماع قبلی دولت آمریکا با دیپلمات‌ها و کارشناسان هسته‌ای آمریکایی، اروپا و خاورمیانه درمورد چگونگی اجرای توافق هسته‌ای ایران است، بلکه به توسعه قابلیت‌های نظامی ایران و تقویت اقتصاد آن نیز کمک می‌کند. ضمن آنکه بیش از پیش باعث ناامیدی متحدین آمریکا در منطقه خواهد شد. 

یو اس نیوز در ادامه مدعی شد: البته رفتار واشینگتن پس از حصول توافق هسته‌ای با ایران نباید باعث شگفتی ما شود؛ چراکه دولت اوباما در طول مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز از بسیاری از تعهدات خود در برابر کنگره و مردم آمریکا از جمله انجام بازرسی‌های "هر لحظه؛ هرجا" از اماکن هسته‌ای ایران و گنجاندن برنامه موشکی این کشور در توافق نهایی عبور کرد.

اوباما همانطور که این تعهدات را در طی ماه‌های طولانی مذاکرات زیر پا گذاشت، اکنون نیز از هیچ تلاشی برای اینکه ایران توافق هسته‌ای را زیر پا نگذارد فروگذار نمی‌کند. به عنوان مثال، در مورد موشکهای بالستیک که روز به روز ایران تعداد بیشتر و پیشرفته‌تری از آنها را آزمایش می‌کند، مقامات دولت آمریکا ابتدا آزمایش موشکی این کشور در ماه مارس را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل عنوان کردند؛ اما سپس موضع روسیه در این باره را که مدعی بود این قطعنامه "خواستار عدم آزمایش موشکی می‌شود اما عملا مانع آن نمی‌شود" پذیرفتند.

در ادامه ادعا‌های مطرح شده در این مطلب آمده‌است: جالب آنکه در ادامه مواضع نرم دولت اوباما در برابر ایران، «جان کری» - وزیر امور خارجه آمریکا - هفته گذشته توافق هسته‌ای ایران را به کل از برنامه موشکی آن جدا کرد و پیشنهاد داد که آمریکا برای یافتن "یک راه‌حل مسالمت‌آمیز"، مذاکرات جدیدی را با ایران بر سر برنامه موشکی این کشور آغاز کند. اما محمدجواد ظریف - وزیر امور خارجه ایران بلافاصله با رد این پیشنهاد، برنامه موشکی ایران را "غیرقابل مذاکره" خواند.

واشینگتن همچنین در واکنش به اعتراض ایران درخصوص اینکه به رغم لغو تحریم‌ها، بانکهای غربی همچنان تمایلی به داد و ستد مالی با این کشور ندارند، در حال رفع محدودیتهای وضع شده درخصوص دسترسی ایران به دلار است تا به بانک‌های غربی که سالها به خاطر تجارت با ایران جریمه می‌شدند، نشان دهد که دیگر جایی برای نگرانی نیست. 

یو اس نیوز در پایان مدعی شد: امتیازات واشینگتن به ایران آن هم خارج از توافق هسته‌ای اخیر به اندازه کافی بد است؛ اما ماهیت بد آن زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم این امتیازات در حالی به ایران اعطا می‌شود که هنوز تغییر محسوسی در رفتار ایران مشاهده نشده و این کشور همچنان به حمایت از سوریه و توسعه برنامه موشکی خود ادامه می‌دهد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
آشغالهای عوضی ، می خواهند طوری وانمود کنند که به ایران امتیاز داده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
وقتی رخبر میفرمایند که فقط اقتصاد مقاومتی صد در صد یه چی میدونن.امان از دست سیاستمداران بی علم.که همیشه ملتو مسخره و چشم به راه نگه میدارن.تورو خدا نظرو درج کنید ایمیلمم واستون مینویسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اگه امروز برجام وجمع نكنيم فردا دير است نه تنها هيچ امتيازي نگرفتيم بلكه از برنامه هاي اقتصادي هم غافل مانديم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
دنیا میداند که امریکائیها هر کشوری که ضعیف باشد الت دست قرار داده و مسئولین ان کشورها را به ذلا لت و نوکری وا میدارد ، ولی بداند ملت ایران با تمام ملتهای دنیا فرق میکند ،اول رهبری دارد فرزانه دوم ملتی دارد که برای شرافت و ناموسش و وطنش جان میدهد پس انقدر از دست ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر , ایران و ایرانی همیشه زنده و جاوید است کور شود هر انکس که نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
این آمریکایی‌ها فکر میکنند با مذاکره میتونند سیاست های منطقه ای ما رو تغییر بدهند ولی نمیدانند که با مجادله و مبارزه هم نمیتوانند سیاست هایی رو تغییر بدهند که اجبار دینی برای ما دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
مثل مرد قول ودست دادن امریکایها ولی ظاهرن دارن نامرد از اب در میان باید مثل کشور ما حزب مخالف دولت رو نسبت به توافق هسته ای اروم کنن
-
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
پشت سر و لایت فقیه باشید تا آسیبی به این کشور نرسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
این آمریکایی ها خیلی احمق هستن .ایران کشوری نیست که بی گدار به آب بزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
یک مار هفت خط.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
امتیاز به ما دادن عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
برید به جهنم آشغالای گاو چرون. دست پیش گرفتن که پس نیفتن. اینا همش فرافکنیه برای اینکه به ما القا کنند که دولت آمریکا چقدر به ایران امتیاز داده. والا ما که هیچ تغییری ازین توافق و این امتیازاتی که ازش نام برده شد ندیدیم. ایران فقط زمانی پیشرفت میکنه که فقط و فقط به نیروها و پتانسیلهای داخلی و بومی خوش توجه کنه و روی همین جوونای خودمون سرمایه گذاری کنه. والسلام نامه شد تمام.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
تازه به عمق فرمایشات حضرت اقا پی می بریم امریکا هیچ وقت قابل اعتماد نیست
آخرین اخبار