بدتر شدن اوضاع گزارشگران بدون مرز در سراسر جهان

سازمان گزارشگران بدون مرز از وخامت آزادی مطبوعات در جهان ابراز تاسف کرد .

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ سازمان گزارشگران بدون مرز روز چهارشنبه اعلام کرد آزادی مطبوعات در جهان بین سال های 2013 تا 2016 "به شدت و به طور نگران کننده ای" وخیم شده است.

گزارشگران بدون مرکز که هفته آینده گزارش سالانه خود را از وضع آزادی مطبوعات در کشورهای جهان منتشر خواهد کرد، از وخامت آزادی مطبوعات ابراز تاسف کرد.

سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیه ای اعلام کرد: علت های کاهش آزادی مطبوعات متعدد و عبارتند از: گرایش دولت ها به آزادی ستیزی مانند ترکیه و مصر، به دست گرفتن کنترل رسانه های عمومی از جمله در اروپا به طور مثال در لهستان، اوضاع امنیتی بیش از پیش متشنج مانند لیبی و بروندی یا بروز اوضاع مصیبت بار مانند اوضاع یمن.

گزارشگران بدون مرز همچنین ابراز تاسف کرد که در برابر گسترش ایدئولوژی ها، به ویژه ایدئولوژی های دینی و ایدئولوژی های مخالف آزادی اطلاع رسانی و دستگاه های بزرگ تبلیغاتی، اوضاع اطلاع رسانی مستقل در بخش دولتی مانند بخش خصوصی به طور فزاینده ای متزلزل شده است.

این سازمان غیر دولتی همچنین خاطر نشان کرد اوضاع در همه قاره ها به ویژه با تحول منفی در آمریکای لاتین مانند قتل روزنامه نگاران و حمله به آنها در مکزیک و آمریکای مرکزی وخیم شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز همچنین اعلام کرد علاوه بر این، همه شاخص هایی که این سازمان بین 2013 و  2016 اندازه گیری کرده است، مانند تکثرگرایی، استقلال رسانه ها، خود سانسوری، چهارچوب قانونی، شفافیت، زیرساخت ها و باج گیری وخیم تر شده است.

گزارشگران بدون مرز از سال 2002 هر ساله طبقه بندی جهانی آزادی مطبوعات را در 180 کشور جهان منتشر می کند. گزارش آزادی مطبوعات سال 2016 بیستم آوریل منتشر خواهد شد.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار