هیل: تلاش سنا برای محدودسازی مبادلات تسلیحاتی ریاض-واشینگتن/ بمب‌های آمریکایی غیرنظامیان یمن را می‌کشند.

یک نشریه آمریکایی اذعان کرد متجاوزان سعودی در کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع یمن از بمب‌های آمریکایی استفاده می‌کنند.

هیل: تلاش سنا برای محدودسازی مبادلات تسلیحاتی ریاض-واشینگتن/ بمب‌های آمریکایی غیرنظامیان یمن را می‌کشند.به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی هیل با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «کریس مورفی،» سناتور ایالت «کنتیکت،» و «رند پال،» سناتور ایالت «کنتاکی،» لایحه‌ای را به مجلس سنا ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب، فروش سلاح‌های آمریکایی را به عربستان محدود خواهد کرد. لایحه پیشنهادی این دو سناتور درخصوص تعیین شرایطی برای فروش مهمات هوا به زمین آمریکایی به ریاض است. مورفی در بیانیه‌ی کتبی خود نوشته است: «عربستان سعودی متحد مهمی است؛ اما زمانی که اقدامات یکی از دوستانمان در تضاد با منافع ملی ما باشد، باید به آن اذعان کنیم.» 

در ادامه گزارش آمده است: آمار منتشر شده هفته گذشته‌ی یکی از گروه‌های حقوق‌بشر نشان می‌دهد عربستان سعودی ماه گذشته در حمله هوایی به به یک بازار در یمن که به کشته شدن 119 غیرنظامی منجر شد، از بمب‌های آمریکایی استفاده کرده است. 

مورفی در این بیانیه همچنین اذعان کرده است طولانی‌تر شدن دخالت نظامی آمریکا در جنگ داخلی یمن، به نقض هر چه بیشتر حقوق بشر بوسیله نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی می‌انجامد. وی افزود ادامه چنین روندی به قدرت گرفتن بیش از پیش نیروهای انصارالله در یمن منجر خواهد شد واین به‌ضرر واشینگتن خواهد بود.   

لایحه پیشنهادی مورفی و پال در صورت تصویب، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌کند پیش از فروش یا انتقال موشک‌های هوا به زمین به عربستان، از تحقق برخی شرایط موردنظر واشینگتن بوسیله ریاض اطمینان حاصل کند.

به اذعان مورفی، دولت اوباما مدت‌هاست بدون توجه به عواقب خطرناک فروش سلاح به برخی کشورهای خاورمیانه به این امر مبادرت می‌کند.  




انتهای پیام/     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار