بارندگی های اخیر به 13 شهرستان خراسان رضوی خسارت زد

رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: 13 شهرستان استان در پی بارندگی شدید روزهای اخیر در بخشهای مختلف تاسیسات شهری، زیربنایی، اماکن مسکونی، تجاری و کشاورزی دچار خسارت شدند.

بارندگی های اخیر به 13 شهرستان خراسان رضوی خسارت زدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حجت علی شایانفر افزود: برآوردهای اولیه به بخش کشاورزی در هشت شهرستان افزون بر 70 میلیارد ریال خسارت وارد شده است .

وی اظهار داشت: شبکه چاهها و منابع تامین آب هفت شهر از جمله کلانشهر مشهد و شهرهای تربت جام، بینالود، سبزوار، کلات، قوچان و فیض آباد در اثر بارندگیهای دو روز اخیر آسیب دید.
شایانفر ادامه داد: همچنین به شبکه آبرسانی 49 روستا در جریان این بارشها خسارت وارد شد.
رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با این وجود هم اینک آبرسانی در شهرها در حال انجام است و همچنین سه منطقه واقع در ضلع شمالی و جنوبی بلوار وکیل آباد و محدوده بلوار فکوری شهر مشهد که دیروز به دلیل خسارت منابع آبی به ویژه چاهها دچار اختلال شده بود ز وارد مدار شد.
رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: در مورد آبرسانی به مناطق شهری و روستایی نیز مشکلی و آبرسانی به روستاها نیز با تانکر در حال انجام است.
وی گفت: گروههای ارزیابی خسارت در حال جمع بندی گزارشهای دریافتی هستند اما بر اساس برآوردهای اولیه به بخش کشاورزی در هشت شهرستان افزون بر 70 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی این شهرستانها را شامل کلات، قوچان، چناران، نیشابور، خلیل آباد، طرقبه شاندیز، کاشمر و تربت حیدریه برشمرد.
وی افزود: بررسی وضعیت خسارت سایر شهرستانها در بخشهای مختلف در حال انجام است ، ولی برآورد خسارت شهرستان سرخس به دلیل حجم زیاد روان آب زمانبر است.
شایانفر ادامه داد: بر اساس بر اساس آخرین گزارش اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیشترین بارندگی مربوط به شهرستانهای سرخس با 28 میلیمتر و قوچان با 25 میلیمتر بوده است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار