قیمت "گوجه فرنگی" قد کشید

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت:قیمت گوجه فرنگی نسبت به 10 روز گذشته به سبب کمبود عرضه محصول در بازار با افزایش دوبرابری قیمت همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نوسان قیمت محصولات کشاورزی سریال پایان نیافتنی است که هر ساله تکرار می شود و حال داستان تلخ افزایش یکباره قیمت گوجه فرنگی درابتدای سال تکرار شده است.

 
در این میان به سراغ رئیس اتحادیه میوه و سبزی رفتیم تا از وضعیت بازار گوجه فرنگی و دلایل  گرانی های اخیر با خبر شویم:

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش دوبرابری قیمت گوجه فرنگی اظهار داشت: قیمت گوجه فرنگی نسبت به 10 روز گذشته دوبرابر شده ، اما باید گفت که پایان یافتن تولید در برخی مناطق و کاهش عرضه آن در بازار از جمله دلایل اصلی گرانی قیمت است.
 
وی افزود: در حال حاضر هر کیلو گرم گوجه فرنگی خوب در خرده فروشی های سطح شهر 3 الی 3 هزار و 500 تومان و متوسط هزار و 500 الی 2 هزار و 500 تومان است.
 
گفتنی است که گرانی قیمت مقطعی است و با آمدن محصول از مناطق گرمسیری، قیمت ها روند نزولی به خود خواهند گرفت.
 
مهاجران با اشاره به قیمت پرتقال گفت: در اسفند ماه سال گذشته به سبب افزایش دما در شمال ريال مقدار زیادی پرتقال به سبب پوسیدگی از بین رفت و از طرفی با توجه به کاهش ذخایر آن در سردخانه ها قیمت هر کیلو پرتقال با افزایش 30 درصدی به مرز 3 هزار و 500 الی 4 هزار و 500 تومان رسیده است.
 
رئیس اتحادیه میوه و سبز در ادامه یادآورشد: برخی محصولات همچون خیار و پیاز  و سیب در بازار با کاهش قیمت مواجه شدند به طوریکه اکنون قیمت هر کیلو خیار بوته ای 2 هزار و 500 الی 3 هزار و 500 تومان،خیار گلخانه هزار الی هزار و 500 تومان، پیاز 600 الی هزار تومان ، سیب درجه یک 3 الی 4 هزار تومان و سیب متوسط 2 الی 2 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.
 
مهاجران به افزایش قیمت میوه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر  قیمت هر کیلو موز و کیوی در بازار رشد قابل ملاحظه داشته به طوریکه کیوی با افزایش 15 درصدی به مرز 2 هزار و 500 الی 3 هزار و 500 تومان، و موز پس از افزایش تعرفه با افزایش 30 درصدی قیمت به مرز 5 هزار و 800 الی 6 هزار و 200 تومان رسید و این درحالیست که قبل از افزایش تعرفه هر کیلو موز به قیمت 3 هزار و 500 الی 4 هزار و 500 تومان به فروش می رسید.
 
انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار