میوه های تنظیم بازار، 80 میلیارد تومان خسارت به بار آورد

رئیس اتحادیه بار فروشان گفت:با توجه به فروش 2 هزار و 200 تومانی پرتقال و 2 هزارو 700 تومانی سیب باید گفت که حدود 80 میلیارد تومان محصول از بین رفته است.

میوه های تنظیم بازار، 80 میلیارد تومان خسارت به بار آوردمحسن محمودی رئیس اتحادیه بار فروشان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به  42 هزار تن پرتقال و 18 هزار تن سیب که برای شب عید ذخیره و توزیع شد؛ اظهار داشت: چند سالی است که ذخیره میوه شب عید از سوی دولت با همکاری سازمان تعاون روستایی انجام می شود، اما به سبب آنکه مسئولان مربوطه با بخش خصوصی مشاوره ای  انجام  نمی دهند،ایراداتی وارد است.

وی افزود: بنده معتقدم، با توجه به انکه خرید و ذخیره سازی میوه شب عید از سوی مباشران به طور دقیق مورد بازبینی و بررسی قرار نگرفته ، در نهایت توانسته تنش های شدیدی در بازار ایجاد کند.

محمودی با اشاره به پوسیدگی میوه های ذخیره شده و درنهایت فساد آن گفت: طبق آمارهای موجود 42 هزار تن پرتقال و 18 هزار تن سیب ذخیره سازی شد،که حدود 30 الی 40 درصد تولید به سبب نداشتن کیفیت لازم از بین رفتند.

رئیس اتحادیه بار فروشان با بیان اینکه ذخیره سازی میوه شب عید از سوی سازمان تعاون روستایی رقم قابل توجهی است، اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه بیش از 200 هزار تن پرتقال از سوی بخش خصوصی در سردخانه ها ذخیره سازی شده بود، می توان گفت که توزیع این میوه ها در کنار بخش خصوصی می توانست منجر به تنزل بازار شود.

وی در ادامه یادآور شد: هر ساله از 25 آذر ماه در شمال تا آخر فرودین ماه پرتقال ذخیره سازی می شود که اگر بیش از 10 درصد آن از بین رود، لازم به ذکر است که محصول تنها به سبب نداشتن محصول ونبود ذخیره سازی مناسب از بین رفته است.

محمودی با اشاره به ارزش ریالی میوه های فاسد شده بیان کرد: با توجه به فروش 2 هزار و 200 تومانی پرتقال و 2 هزارو 700 تومانی سیب باید گفت که حدود 80 میلیارد تومان محصول از بین رفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
اون از پوسوندن میلیونها کیلو سیب زمینی برای حفظ قیمت و این هم میلیونها کیلو سیب و پرتقال .
آخرین اخبار