فهرست رقابت‌های باقی‌مانده انتخابات درون‌حزبی ریاست‌جمهوری آمریکا

رقابت‌های درون‌حزبی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 روز 14 ژوئن (25 خرداد) در واشینگتن دی سی به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت «ان جی»؛ هیلاری کلینتون و برنی سندرز از نامزدهای دموکرات و دونالد ترامپ، جان کیسک و تد کروز از نامزدهای جمهوری‌خواه به رقابت نزدیک برای اخذ کرسی ریاست جمهوری آمریکا ادامه می‌دهند. روز سه‌شنبه 18 آوریل (31 فروردین) دور جدیدی از انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در نیویورک برگزار شد و با پیروزی کلینتون و ترامپ به پایان رسید. پیروزی در ایالت سرنوشت‌ساز نیویورک راه ترامپ و کلینتون را برای اثبات برتری در رقابت‌های کلیدی که سه‌شنبه آینده در ۵ ایالت شمال شرق آمریکا برگزار خواهد شد، تا حد زیادی هموار کرد.

در حال حاضر سرنوشت 291 نماینده برای دموکرات‌های و 95 نماینده برای جمهوری‌خواهان مشخص نشده‌است. نامزدهای دموکرات برای بالا آمدن در حزب خود نیازمند 2383 رأی نماینده و نامزدهای جمهوری‌خواه نیز برای بالا آمدن در حزب خود باید 1237 رأی نماینده خود را به دست آورند.

رقابت‌های درون‌حزبی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 روز 14 ژوئن (25 خرداد) در واشینگتن دی سی به پایان می‌رسد. این در حالی است که برای پایان دادن به رقابت‌های درون‌حزبی، باید 10 رقابت دیگر در ایالات مختلف آمریکا انجام شود. به فهرست رقابت‌های باقی‌مانده انتخابات درون‌حزبی ریاست جمهوری آمریکا توجه کنید:

سه‌شنبه 26 آوریل (7 اردیبهشت): انتخابات مقدماتی (درون‌حزبی) دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنتیکت، دلاویر، مریلند، پنسیلوانیا، رود آیلند

سه‌شنبه 3 مه (14 اردیبهشت): انتخابات مقدماتی (درون‌حزبی) دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در ایالت ایندیانا

شنبه 7 مه (18 اردیبهشت): انتخابات مقدماتی (درون‌حزبی) حزب دموکرات در منطقه گوآم

سه‌شنبه 10 مه (21 اردیبهشت): انتخابات درون‌حزبی جمهوری خواهان در نبراسکا، انتخابات مقدماتی هر دو حزب در ویرجینیای غربی

سه‌شنبه 17 مه (28 اردیبهشت): انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در کنتاکی و انتخابات مقدماتی هر دو حزب در اورگن

سه‌شنبه 24 مه (4 خرداد): انتخابات درون‌حزبی جمهوری خواهان در واشینگتن

شنبه 4 ژوئن (15 خرداد): انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در جزایر ویرجین (از نواحی غیر ضمیمه خاک آمریکا)

یکشنبه 5 ژوئن (16 خرداد): انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در پورتوریکو (از نواحی غیر ضمیمه خاک آمریکا)

سه‌شنبه 7 ژوئن (18 خرداد): انتخابات مقدماتی (درون‌حزبی) دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در نیوجرسی، کالیفرنیا، مونتانا، نیومکزیکو، داکوتای جنوبی و انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در داکوتای شمالی

سه‌شنبه 14 ژوئن (25 خرداد): انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در ناحیه کلمبیا (وابسته به واشینگتن دی سی)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار