زلمی خلیلزاد:

امریکا توجهی به بازی دوگانه پاکستان با افغانستان نداشت!

زلمی خلیل زاد سفیری پیشین امریکا در کابل می گوید که امریکا در زمان ماموریت وی در افغانستان توجهی به بازی دوگانه پاکستان با افغانستان نداشت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،آقای خلیل زاد در مصاحبه ای با صدای امریکا گفته است؛ بزرگترین ناکامی امریکا در افغانستان این بود که قادر به انکشاف برنامه ای نشد تا طی آن، افغانستان و پاکستان بتوانند به صورت واقعی همکاری داشته باشند.

سفیر پیشین امریکا در کابل گفته است که وی در زمان ماموریتش در افغانستان درک کرد که پاکستان با افغانستان بازی دوگانه را پیش می برد اما کمتر مقام امریکایی به این گفته وی باور داشتند.

این در حالی است که محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز پس از احراز قدرت گفت که میان کابل و اسلام آباد "جنگ اعلام ناشدۀ جریان دارد".

آقای خلیلزاد گفته است که وی از اینکه ایالات متحده نتوانست کارهای بیشتری در افغانستان انجام دهد، مایوس است اما تاکید کرد که اوضاع و شرایط در آن کشور در مقایسه با قبل از هجوم ایالات متحده در افغانستان، بسا بهتر است.

زلمی خلیلزاد که پس از افغانستان به حیث سفیر عراق موظف شد می گوید: "اگر می دانستیم که بغداد سلاح کشتار جمعی ندارد یا به آن اندازه ای که استخبارات امریکا گزارش داده بود، نیست؛ امریکا به عراق حمله نمی کرد".

این دیپلومات پیشین امریکایی می گوید که از پالیسی اداره باراک اوباما رییس جمهور امریکا در قبال سوریه حمایت نمی کند.

آقای خلیلزاد بیان داشته است: " باید کارهای بیشتری را برای ختم جنگ انجام می دادیم. می باید این مناطق مصون را ایجاد می کردیم".

سفیر پیشین ایالات متحده در افغانستان، عراق و ملل متحد گفته است که امریکا در این عرصه از تجارب کافی برخوردار بوده و این کشور همچو اقداماتی را در عراق، پس از هجوم عراق به کویت، برای کُردها انجام داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار