نمايشگاه عکس از فعاليت صد سالة آلمان در هرات برگزار شد

نمايشگاه عکس از فعاليت‌های آلمان در افغانستان، ديروز در قلعه اختيارالدين (ارگ) هرات برگزار شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،درافتتاح ان نماشگاه که ده ها تصوراز ان فعالتها به نماش گذاشته شده بود، مقام ها محل و نمانده ساس آلمان حضورداشتند.
آرا رؤفان رس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت که ان نماشگاه، به هدف آگاهى مردم در مورد فعالت هاى صد سالة کشور آلمان در افغانستان راه انداز شده است.


رؤفان افزود که ان نماشگاه به مدت 21 روز، به رو بازدد کنندگان باز است.


و علاوه کرد عكس هاى كه در ان نماشگاه به نماش گذاشته شده است، بشتر محتواى آن فعالت صدساله آلمان در افغانستان را در بخش هاى  امنت، اقتصاد، معارف ، فرهنگ و بازساز نشان مدهد.


درگوشة از ان نماشگاه تصاورى از اولن هئت آلمانى كه در سال 1915 در زمان حكومت حبب الله خان به منظور تقوت روابط بن دو كشور به افغانستان آمده بود نز به چشم مى خورد که به گفتة رؤفان، ان تصاور بانگر روابط درنة افغانستان و آلمان را نشان مدهد.


رس اطلاعات و فرهنگ هرات همچنان گفت: «ان نماشگاه از سوى نمانده ساس آلمان مقم هرات به همكارى اداره اطلاعات و فرهنگ افتتاح شده است.»


در ان حال، بوگوس لثكى مسوول دفتر ساسى آلمان در هرات در ان نماشگاه گفت که  راه اندازى ان نماشگاه سبب مى شود تا مردم افغانستان از چگونگى فعالت و روابط آلمان در بخش هاى مختلف كشور شان كه پشنه صد ساله دارد، آگاهى حاصل كنند.
و افزود: «ان نماشگاه مستند از دوست افغانستان و آلمان است که کمک م کند تا نسل ها جدد نز از روابط درنة دوکشور باخبر شوند.»


نماشگاه عكس، از صد سال روابط دوستانة افغانستان و آلمان، براى اولن بار است كه در هرات راه اندازى مى شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار