برگزاری آئین سنتي "گل غلتان" در شهر كاخك گناباد

همزمان با فرا رسيدن ماه ارديبشهت و آغاز فصل سرسبزي و طراوات و هم زمان با باز شدن گل هاي بهاري در شهرستان گناباد، دومین جشنواره گل غلتان در شهر کاخک شهرستان گناباد برگزار شد.

برگزاری آئین سنتي به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، رئيس اداره ميراث فرهنگي گنابادافزود: گناباد به عنوان یکی از مناطق کهن در کشور و استان، از ظرفیتهای مطلوبی برای جذب مسافر و گردشگر برخوردار است که باید به این قابلیت ها جهت دهی شود.

امان الله نوروزی افزود: یکی از این ظرفیتهای مهم که می تواند نقش بسزایی در توسعه گردشگری شهرستان داشته باشد برگزاری جشنواره های مختلف در طی سال است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که امسال دومین دوره آن برگزار شد جشنواره گل غلتان توسط شهرداری و شورای شهر در شهر کاخک گناباد بود که با استقبال خوب مردم و گردشگران روبرو شد.

نوروزی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در برنامه امسال برای اولین بار تورهای گردشگری از مشهد اجرا شد که در طی برگزاری جشنواره 80 نفر از گردشگران ضمن حضور در این رویداد از سایر ظرفیتهای تاریخی و گردشگری شهرستان بازدید نمودند.

در حاشیه این مراسم چند غرفه به معرفی صنایع دستی و سوغات و غذاهای سنتی اختصاص داشت و گروههای هنری نیز به اجرای موسیقی سنتی پرداختند.

نوروزي ادامه داد: شهرستان گناباد دارای 250 اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد 142 اثر به ثبت ملی رسیده وچهار موزه باستانشناسی، مردم شناسی، آب و موزه روستایی زعفران هم در گناباد برای بازدید علاقه مندان دائر است.

به گفته وي، وجود 17 امامزاده از دیگر ظرفیتهای مهم معنوی و مذهبی شهرستان گناباد است.

شهر کاخک در فاصله 20 کیلومتری جنوب گناباد با داشتن آب و هوای مناسب به عنوان یکی از مناطق ییلاقی و گردشگر پذیر در جنوب خراسان است.

وجود مرقد امامزاده محمد عابد(ع) به عنوان چهارمین حرم رضوی نیز هرساله پذیرای خیل زائرین و گردشگران است.
انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
انجام تورهای گردشگری بسیار مناسب است.