3 هزار هکتارزمین زیر کشت کلزا در خراسان رضوی

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حدود 3هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت کلزا رفته و شرکت مادر تخصصی غله خراسان رضوی برای خرید تضمینی آن اقدام می‌کند.

3 هزار هکتارزمین زیر کشت کلزا در خراسان رضویبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علیرضا نیکپور افزود: پیش بینی می شود حدود ۵هزارو500 تن کلزا در خراسان رضوی خرید اری شود.

وی اظهار داشت: کلزا تنها دانه روغنی است که در خراسان رضوی کشت شده و قیمت خرید تضمینی در نظر گرفته شده برای آن هم 2هزارو560 تومان است.
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه دانه‌های روغنی مانند کنجد در اختیار بخش خصوصی هستند، افزود: این نوع از دانه‌ها بیشتر برای مصارف شیرینی‌پزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف بالایی در حد خوراکی ندارد
.
نیکپور ادامه داد: همچنین دانه‌
های دیگری از جمله آفتابگردان با اقلیم خراسان رضوی و با توجه به کمبود آب موجود سازگار نبوده و لذا کلزا تنها دانه روغنی است که در این استان کشت می‌شود.
وی با اشاره به دیگر مزایای کشت کلزا در خراسان رضوی تصریح کرد: کشت این محصول سبب افزایش حاصلخیزی خاک در دوران استراحت آن شده و برای افزایش بهره‌وری می‌تواند اثرگذار باشد
.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.