قهرمانان مرکز طبی کودکان جام قهرمانی را بالای سر بردند

تیم فوتبال مرکز طبی کودکان در دومین دور از مسابقات فوتبال جام جهانی کوچک با پیروزی بر حریفان به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دومین دوره از مسابقات فوتبال جام جهانی کوچک در حیاط مرکز طبی کودکان با هدف بهبود سلامت روان در کنار سلامت جسمی برگزار شد. 
 علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره هدف از شرکت در این مسابقات گفت: کودکان مرکز طبی جزء خاصی از بیماران هستند که این برنامه ها علاوه بر اینکه برای آنها در محیط بیمارستان انرژی بخش است، به تعامل بیشتر پزشکان با این کودکان کمک می کند. 
وی افزود: این مسابقات و برنامه ها از سوی پزشکان پیامی دارد که این افراد با توجه به اینکه اغلب رسمی هستند ولی آنها هم به مسائل اینچنینی توجه دارند و به صورتی فعالیت می کنند که همیشه بیمار برنده باشد. 
جعفریان در رابطه با ورزش هایی که به طور معمول انجام می دهد، اظهار کرد: معمولاً ورزش های پیاده روی و شنا انجام می دهد که در برخی اوقات والیببال بازی می کند. 
 نیما رضایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مربی تیم فوتبال کودکان مرکز طبی با بیان اینکه این مسابقات از 2 سال پیش آغاز شده، گفت: در دوره قبل تعداد 10 نفر از کودکان مرکز طبی در جام جهانی کوچک شرکت کردند که در این دوره به 14 نفر افزایش پیدا کردند.
وی در خصوص اهداف این مسابقات اظهار کرد: هر قدر که محیط بیمارستان امکانات تفریحی بیشتری برای کودکان فراهم کند تحمل بیماری برای آنها راحتتر است که باید به فکر سلامت روان بیمارن در کنار سلامت جسمی آنها باشیم. 
 مربی تیم فوتبال کودکان مرکز طبی افزود: برپایی این برنامه ها به دوستی کودکان، آشنایی خانواده ها و افزایش تعاملات آنها به یکدیگر کمک می کند. 
در این دوره از مسابقات کودکان مرکز طبی در قالب تیم ملی ایران با 4 تیم هنرمندان چشمک، پیشکسوتان فوتبال، یوسرن( دانشمندان یک درصد برتر جهان) و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران به ترتیب مسابقه دادند که در پایان مسابقات جام قهرمانی توسط وزیر بهداشت به تیم مرکز طبی اهدا شد. 
همچنین در این مراسم چهره های مطرحی در عرصه های علمی و ورزشی مانند  حسن قاضی زاده هاشم وزیر بهداشت،  ایرج حریرچی، برخی از دانشمندان یک درصد برتر جهان و سردار عزیز محمدی، بیژن ذوالفقارنسب، احمدرضا عابدزاده و حمید استیلی حضور داشتند که محمدرضا احمدی وظیفه گزارش کردن این بازی ها را بر عهده داشت.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
آفرین به این افراد که به بچه ها اهمیت دادن و آفرین به بچه ها که قهرمان شدند
آخرین اخبار