اردبیل؛

توسعه گردشگری خارجی با احیای امامزادگان در استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: احیای امامزادگان و بقاع متبرکه استان اردبیل سبب توسعه و رونق گردشگری خارجی در این مراکز معنوی می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام اکبر قیامی در جلسه بررسی توسعه بسترهای وقف در استان اردبیل اظهار داشت: چنان چه بستر توسعه و ترویج فرهنگ وقف گسترش یابد، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه رفع خواهد شد.

وی گفت: اوقاف استان اردبیل در راستای احقاق حقوق موقوفات وظایف مهم و حساسی را بر عهده دارد که اگر این وظایف به نحو احسن انجام شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: اگر به گسترش فرهنگ وقف توجه بیشتری شود دیگر مشکلی در جامعه نخواهیم داشت و برای این منظور باید از قدرت رسانه‌های گروهی و مطبوعات به درستی استفاده کنیم.

قیامی با اشاره به آثار و جایگاه وقف در جامعه گفت: آثار وقف نشانه ریشه‌دار بودن آن است که باید با توسعه وقف طراوت و تازگی را به این فرهنگ اصیل برگردانیم و در زمینه توسعه و ترویج این فرهنگ حسنه تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح استان بیان کرد: بقاع متبرکه از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برخوردار هستند و باید برای بهره‌برداری معنوی و فرهنگی از آنها نهایت استفاده را ببریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به تهاجمات فرهنگی در جامعه، وجود این بقاع متبرکه می‌تواند ظرفیت‌های فرهنگی در کشور را ارتقاء داده و به وسیله آن از تهاجمات فرهنگی دشمن نیز جلوگیری کرد.

قیامی افزود: مردم به این اماکن گرایش بسیاری دارند و احیای بقاع متبرکه در احیای توریسم خارجی نیز موثر خواهد بود که باید در این راستا اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسبی انجام شده و زمینه تحقق این امر را در استان فراهم کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.