اردبیل؛

آغاز برداشت محصول ریواس در مناطق کوهستانی خلخال

مدير جهاد كشاورزي خلخال از آغاز برداشت محصول ریواس از سطح مناطق کوهستانی شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هادی ذبيحی گفت: بارندگی های مناسب زمستان سال گذشته و بهار امسال موجب فراوانی اين ميوه وحشی در مناطق قابل رشد آن شده و پيش بينی می شود امسال بيش از 500 تن ريواس در خلخال برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: ريواس به عنوان يك گياه و يا ميوه كاملا وحشی و خودرو قابليت رشد در بيشتر مناطق كوهستانی خلخال را داشته و وجود ارتفاع بيش از يک هزار و 500 متر از سطح درياهای آزاد و نيز وجود مناطق صخره ای مورد نياز برای رشد آن در منطقه موجب تبديل اين شهرستان به يكی از قطب های رشد و توليد ريواس در استان اردبيل و كشور شده است.

ريواس سرشار از انواع ويتامين های مورد نياز بدن بوده و از خواص درمانی نيز برخوردار است كه كمك به هضم غذا و درمان دستگاه گوارشی از جمله خواص درمانی اين محصول است.

ريواس غالبا با دو نوع محصول خوراكی خام و يا ريواس خورشتی در بازار مصرف يافت می شود كه ريواس خلخال از نوع خوراكی خام می باشد و عموما به صورت خام مورد مصرف مردم قرار می گيرد.

برداشت محصول ريواس خلخال از اوايل ارديبهشت ماه در مناطق گرمسير خلخال آغاز و تا نيمه های خردادماه و دست كم به مدت يک ماه در مناطق معتدل و سرد شهرستان ادامه می يابد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، برداشت ، ریواس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.