کرمان؛

جشنواره غذای سالم در زرند

همزمان با هفته سلامت اولین جشنواره غذای سالم در تالار بزرگ شهرستان زرند برگزار شد.

جشنواره غذای سالم در زرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر برگزاری این جشنواره اولین جشنواره غذای محلی با هدف اﺣﯿﺎی ﻏﺬاﻫﺎی ﺳﻨﺘﯽ و ﺑﻮﻣﯽ و ﻣﻌﺮﻓﯽ آداب و رﺳﻮم و ﻓﺮﻫﻨﮓ اﺻﯿﻞ شهرستان زرند با مشارکت بخش خصوصی در تالار بزرگ شهر برگزار شد.

وی افزود: قریب80 نفر از بانوان شهرستان زرند بیش از 300 نوع غذا و دسرها را در 4 بخش غذاهای محلی و بومی ،ازاد و غذاهای ملل ،سفره ارایی و انواع دسرها با داوری اقای استاد مهدی حصاری منش مدرس و سر اشپز بین المللی گروه سر اشپزان اسیا به نمایش گذاشتند که به نفرات اول هربخش تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا می شود.

وی روش صحیح پخت غذا، معرفی غذای سالم، توجه به آشپزی سنتی و تغذیه سالم در خانواده‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

ماشاالله عربپور معاون بهداشت و درمان شهرستان زرند نیز در حاشیه بازدید انتخاب غذای برتر را براساس نوع مواد اولیه، روش پخت و نوآوری دانست و گفت: ارائه غذاهای ایرانی و سنتی با ارزش غذایی بالا، رعایت اصل تعادل و تنوع در تهیه غذا، استفاده از گروه‌های غذایی اصلی، سالم و تازه بودن مواد اولیه، استفاده از مواد اولیه ارگانیک در تهیه غذا، طعم و مزه، عطر و بو، و زمان مورد نیاز برای تهیه غذا از ویژگی‌های غذای مورد قبول است.

در این جشنواره،شمار زیادی از بانوان شهر ستان زرند با پخت و تهیه انواع غذای بومی به رقابت پرداختند و بازدیدکنندگان نیز ضمن آشنایی با این غذاهای سنتی و سالم با نحوه پخت آن آشنا شدند .

وی گفت در حاشیه این جشنواره جلسه اموزشی اشپزی ،کارگاه نقاشی با موضوع بهداشت غذا برگزار شد.

انتهای خبر/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.