آبادان؛

ایمن سازی دهانه ورودي اروندرود به خرمشهر

دهانه ورودي اروندرود به خرمشهر ايمن شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت:با خارج سازي شناور 45 متري از اروند رود از سوي شركت تايدواتر، دهانه ورودي اروندرود به خرمشهر ايمن شد.

عادل دريس افزود:مغروقه 'نصرالله ' به طول 45 متر پس از چند ماه عمليات پيچيده با كمك بخش خصوصي از اروندرود خارج سازي شد.

وي گفت:بخش زيادي از عمليات خارج سازي اين شناور سال گذشته صورت گرفت و بخشي از آن به پايان رسيد و با اجراي اين مهم، دانه ورودي رود اروند به خرمشهر ايمن سازي شده است.

مدير بندر و دريانوردي خرمشهرافزود:به دليل پوسيدگي شديد و مدفون بودن اين مغروقه زير گل و لاي، اين مغروقه به روش برش كاري و پس از انجام عمليات لايروبي و گل‌شويي شناورسازي شد كه اين عمليات از پيچيده‌ترين و مشكل‌ترين عمليات‌هاي شناورسازي مغروقه‌ها در ايران بود.

دريس از آماده‌سازي تجهيزات براي آغاز عمليات شناورسازي مغروقه 'عسلو' از سوي شركت تايدواتر خبر داد و گفت:اين شناور به طول 45 متر و در محدوده شناور نصرالله قرار دارد و پس از ابلاغ سازمان بنادر عمليات خارج‌سازي شناور آغاز مي شود.

11 فروند مغروقه طي سال گذشته با حمايت سازمان بنادر و دريانوردي از آبراه اروند و رودخانه كارون خارج شده است.

تاكنون بيش از 160 فروند مغروقه از آب هاي اروند و كارون خارج سازي شده است كه اين تعداد شامل 35 فروند مغروقه در اروند رود و 125 فروند مغروقه در رودخانه كارون مي باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.