بلومبرگ: سرنوشت نامشخص کشتی نفتی ایرانی در رومانی

ورود نخستین محموله نفتی ایران به اروپا با موانعی نامشخص مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، با لغو تحریم های اقتصادی ایران، این کشور تولید نفت خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با این حال ایران در ارسال یک محموله نفتی با موانعی مواجه شده است.

ایران در ماه آوریل، روزانه 2 میلیون بشکه نفت صادر کرد. در صورت افزودن میزان پالایش داخلی، استخراج نفت ایران تقریبا برابر با استخراج پیش از تحریم های سنگین بین المللی شده است. با وجود افزایش استخراج نفت، صادرات طلای سیاه از این کشور با موانعی مواجه است.

نفت کش 21 ساله "دیستیا اکولا" سه هفته است در نزدیکی رومانی متوقف شده و هنوز محموله یک میلیون بشکه ای خود را تحویل نداده است. 

صاحب این کشتی در ابتدا اظهار کرده بود لیتاسکو، زیر مجموعه ای از شرکت نفتی لوک اویل، آن را رزرو کرده است. شرکت کشتی رانی الکترانس نیز در ابتدا اظهار کرد مقصد این نفت کش شهر کونستانسا واقع در رومانی است، جایی که شرکت لوک اویل یک پالایشگاه در اختیار دارد. در حالی که این کشتی به مقصد خود رسیده است، صاحب آن اظهارات خود را تغییر داده و گفته لیتاسکو خریدار و کونستانسا مقصد نهایی نبوده اند.

در طول مسیر حرکت، کشتی اکولا بیش از 30 روز در ورودی کانال سوئز توقف کرد و اکنون نیز بیش از 3 هفته در نزدیکی رومانی متوقف شده است. 

"دیپاک آرورا،" دستیار معاون مدیرعامل شرکت الکترانس (شرکت صاحب این کشتی)، اظهار کرده است به این کشتی دستور داده شده بود تا به کونستانسا برود؛ اما تاکنون به آن دستور تخلیه بار صادر نشده است.

یک سفر معمولی از جزیره خارک تا کونستانسا نزدیک به 17 روز زمان می برد. از آغاز حرکت سفر کشتی دیستیا اکولا تاکنون بیش از 80 روز گذشته است. مسئولان کشتی رانی رومانی و مصر تاکنون اطلاعاتی در خصوص صاحب محموله این کشتی منتشر نکرده اند. تاجران نفت در دریای مدیترانه نیز نتوانسته اند خریدار این محموله را مشخص کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
آیا باید به آمریکا اعتماد کرد؟
آخرین اخبار