رویترز: افزایش تولید نفت ایران / تولید نفت اوپک در آستانه یک رکورد جدید

با افزایش تولید نفت ایران و عراق، میزان تولید نفت اوپک به بالاترین سطح در 10 سال اخیر نزدیک‌تر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، تقریبا تمامی کشورهای عضو اوپک بویژه ایران، عراق و امارات متحده عربی در ماه جاری تولید نفت خود را افزایش داده‌اند.

تنها کشوری که در ماه آوریل تولید خود را نسبت به ماه گذشته کاهش داده است، کویت است که به دلیل اعتصاب در صنعت نفت خود نتوانست سقف قبلی خود در تولید نفت را حفظ کند. 

همچنین عربستان سعودی به عنوان صادرکننده اول نفت خام به رغم آنکه پیش و پس از نشست دوحه اعلام کرد که تولید نفت خود را افزایش خواهد داد، در ماه جاری تولید نفت خود را ثابت نگاه داشته است. 

در حال حاضر، بازار نفت خام به طرز بی‌سابقه‌ای اشباع شده و عرضه نفت از سوی کشورهای عضو اوپک ماه جاری به 32.64 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این رقم تقریبا برابر با رقم 32.65 میلیون بشکه نفتی است که در ماه ژانویه با بازگشت اندونزی به اوپک و همچنین افزایش تولید 12 عضو دیگر اوپک، سقف تولید نفت را به بالاترین سطح در 10 سال اخیر رساند.

میزان نفت تولیدی اوپک از سال 2014 که این سازمان نقش تاریخی خود در خصوص کاهش عرضه نفت برای افزایش بهای آن را کنار گذاشت، به شدت افزایش یافته است.

در همین راستا، ایران نیز در ماه جاری در پی لغو تحریمهای غرب در ماه ژانویه، بالاترین سقف تولید نفت خود را تجربه کرد. تهران با هدف بازگرداندن سطح تولید نفت به دوران پیش از تحریم، از کاهش سقف تولید نفت خود امتناع کرده است.

طبق بررسی‌های به عمل آمده، تولید نفت ایران ماه جاری به 3.40 میلیون بشکه در روز رسید که با رقم 3.50 میلیون بشکه نفت روزانه‌ای که پیش از تشدید تحریمها در سال 2011 تولید می‌کرد، فاصله چندانی ندارد.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار