«زير پوستِ قصه‌ها» منتشر شد

كتاب «زير پوست قصه‌ها» نوشته سعيد عقيقی توسط انتشارات روزنه منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی انتشارات روزنه؛ كتاب «زير پوست قصه‌ها» در بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران عرضه می‌شود. محمدعلی حيدری مجری طرح اين كتاب و امير اثباتی طراح جلد آن است.

كتاب «زیر پوست قصه‌ها» بخشی از یک تحقیق گسترده درباره‌ رابطه‌ فیلم و واقعیت در سینمای ایران است که با استفاده از ترکیب نگره‌ مولف، نقد جامعه‌شناختی و ملاحظات ساختارگرایانه به عنوان الگویی کاربردی، به بررسی فیلم‌های رخشان بنی‌اعتماد می‌پردازد. بنابراین، تقسیم کتاب برمبنای جست‌وجوی لحن و فضای واقع گرایانه در آثار فیلم‌ساز صورت گرفته، رابطه‌ واقعیت و مستندهای او در فصلی جداگانه بررسی شده و سه فیلم «بانوی ارديبهشت»، «زیر پوست شهر» و «قصه‌ها» به عنوان کانون تمرکز جلوه‌های گوناگون واقعیت، بخش‌های پایانی کتاب را تشکیل داده‌اند.

اين كتاب شامل هشت فصل است كه عبارتند از:

فصل یكم: واقعیت به عنوان سند/ فصل دوم: واقعیت به عنوان داستان/ فصل سوم: واقعیت به عنوان میزانسن/ فصل چهارم: واقعیت و تاریخ: شباهت‌ها و تفاوت‌ها/ فصل پنجم: واقعیت پنهان: زنان در آستانه/ فصل ششم: واقعیت و انتزاع: بانوی اردیبهشت/ فصل هفتم: واقعیت و اجتماع: زیر پوست شهر/ فصل هشتم: واقعیت در گذر زمان: قصه‌ها.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار