آغاز برداشت و خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری كهگیلویه وبویراحمد

رئیس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد از برداشت و خرید تضمینی گندم در بیش از 70 هزار هكتار از اراضی گرمسیری این استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جعفر گوگرگانی افزود: پیش بینی خرید تضمینی گندم سیلویی و بذری در سال زراعی جاری به ترتیب حدود 60 و 10 هزار تن است.

وی بیان كرد: بیش از 16 مركز خرید تضمینی محصولات كشاورزی در مناطق مختلف كهگیلویه و بویراحمد كار خرید را تضمینی گندم را آغاز كرده اند.

گوهرگانی تصریح كرد: با توجه به اینكه در سال جاری قیمت پایه گندم همچون سال گذشته از طریق دولت تعیین شده در تمامی نقاط كشور این محصول با یك نرخ خریداری می شود كه موجب كاهش بسیاری از نگرانی ها در این زمینه خواهد شد.

گوهرگانی اظهار كرد: بر اساس مصوبه امسال هیات دولت قیمت هر كیلوگرم گندم 'دوروم' 12705 ریال و گندم معمولی نیز 13068ریال تعیین شده است.

وی میزان خرید گندم مازاد بر مصرف كشاورزان در سال زراعی گذشته در این استان را 54 هزار تن اعلام كرد.

گوهرگانی عنوان كرد: حدود 42هزار تن از این میزان گندم سیلویی و مابقی نیز گندم بذری اصلاح شده در ارقام و طبقات مختلف بوده است.

وی با بیان اینكه استان كهگیلویه وبویراحمد ظرفیت لازم برای خودكفایی در زمینه گندم تا حدود دو سال آینده را دارد خواستار همكاری و حضور میدانی كارشناسان جهاد كشاورزی در عرصه ها و اراضی كشاورزی برای كمك به كشاورزان شد.

گوهرگانی میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت 700 هزار نفری كهگیلویه و بویراحمد را حدود 80 هزار تن دانست و ابراز داشت: با ادامه این روند و تعامل بیش از پیش كشاورزان و جهاد كشاورزی امكان تحقق و تامین 100درصد مواد غذایی در استان تحقق خواهد یافت.

سطح زیركشت گندم دیم، آبی و جو دیم و آبی در استان به ترتیب 82، 24 هزار و 200 و 30 هزار هكتار است.

انتهای پیام /ف
برچسب ها: برداشت ، خرید ، تضمینی ، گندم ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.