کرمانشاه ؛

سرپل ذهاب یکی از قطب های کشاورزی استان است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب گفت: با توجه به مرزی بودن این شهرستان و اهمیت صادرات محصولات کشاورزی، سرپل ذهاب یکی از قطب های کشاورزی استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب گفت: با توجه به مرزی بودن این شهرستان و اهمیت صادرات محصولات کشاورزی، سرپل ذهاب یکی از قطب های کشاورزی استان است.

 پورمراد جانی  ادامه داد:شهرستان سرپل ذهاب با تولید 169 هزار تن انواع محصولات کشاورزی یکی از مهمترین شهرستان‌های استان در بخش کشاورزی  است.

 وی  با اشاره به اینکه شهرستان سرپل ذهاب دارای 46 هزار و 290 هکتار اراضی کشاورزی است.

افزود: ارزش اقتصادی تولیدات کشاورزی این شهرستان بیش از282 میلیارد تومان بوده و از این نظر کشاورزی سهم بسزایی در اقتصاد مردم این شهرستان دارد.

 جانی  گفت: بیشترین سطح تولید محصولات کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب مربوط به بخش زراعت و باغی است و در این راستا سالیانه 144 هزار تن محصولات زراعی، 10 هزار و 900 تن محصولات باغی و 12 هزار و 900 تن انواع محصولات دامپروری در این شهرستان تولید می گردد.

 وی با اشاره به اینکه عمده محصولات باغبانی شهرستان شامل انگور یاقوتی، گردو، زیتون و... بوده و اکثر محصولات باغی این شهرستان بصورت نوبرانه است افزود: در شهرستان سرپل ذهاب 28 نوع محصول زراعتی و 23 نوع محصول باغی را می‌توان کشت نمود.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار