امنیت اقتصادی گام بلند در جذب سرمایه خارجی

یکی از مبحث های مهم در جذب سرمایه خارجی ایجاد شرایط امن در بازار و فضای اقتصادی با ثبات است.

حميدرضا صالحي عضو اتاق بازرگانی تهران  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در تمامی اقتصادهای دنیا استفاده از سرمایه خارجی در رسیدن به رشد اقتصادی تاثیرات چشمگیری دارد زیرا سرمایه گذار خارجی می تواند با ورود خود تکنولوژی را نیز به بخش تولید انتقال دهد.

وی ادامه داد:این امر به راه اندازی کارخانجات کمک می کند که اشتغال زایی پایدار به دنبال دارد و رشد ناخالص ملی کشور را نیز افزایش می دهد.

صالحی افزود: با توجه به اینکه ما دارای انرژی و نیروی انسانی ارزان نسبت به سایر کشورها هستیم بنابراین می توانیم یک سکوی مهم در دنیا برای صادرات کالاهای داخلی باشیم.

وی تصریح کرد: مهمترین بحث در جذب سرمایه گذاران خارجی امنیت اقتصادی است به طوری که اگرثبات و امنیت در بازارهای مختلف برقرار باشد می توانیم بیشترین جذب سرمایه خارجی را در کشور داشته باشیم.

صالحی عنوان کرد: تولیدکننده داخلی اگر با حمایت های دولت تکنولوژی را وارد بخش صنعت و تولید کند می تواند پس از گذشت مدتی آن تکنولوژی را ارتقا داده و آن را به نام ایران ثبت کند که این امر در همه دنیا رخ می دهد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام .از انجایی که روش کاشت محصول سازگار با طبیعت (مصرف اب تقصیم بندی زمینهای کشاورزی وغیره)سرمایه گذاری خارجی باعث می شود که اشتباهات گذشته تکرارشده ومعضل بی ابی زوتر محاجرتهارا اغاز نماید.راه درمان ما تغیر الگوی کاشت ونوعان است وسرمایهگذاری در این جهت
آخرین اخبار