خاص‌ترین مردان و تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا +تصاویر

با بررسی نکات پنهان مانده در لیگ قهرمانان آسیا می توان به لیست موثرترین مردان رقابت‌ها، برترین و خوش‌شانس ترین تیم‌ها و خشن ترین مردان این مرحله رسید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا با صعود مقتدرانه ذوب‌آهن و تراکتورسازی ایران به جمع 16 تیم مرحله دوم به اتمام رسید تا فوتبال ایران امیدوار به تکرار عنوانی باشد که آخرین بار به ویترین پاس در سال 1992 اضافه شد.
 
بررسی عملکرد 32 تیم حاضر مرحله گروهی و آنها که موفق به صعود شده‌اند، موید نکات جالبی است. مسایلی درخصوص تاثیرگذارترین مردان رقابت‌ها، تیم‌هایی که رنگ شکست را ندیدند و مردی که آقای پنالتی مسابقات شد.
 
* تب گلزنی آدریانو فروکش کرد
کارلوس آدریانو دسوزا کروز نام کامل مهاجمی است که با پیراهن اف‌سی سئول 10 گل زد و آقای گل مرحله گروهی لقب گرفت. مردی که در کی‌لیگ هم صدرنشین فعلی جدول گلزنان است، در هفته اول رقابت‌ها 4 گل به بوریرام در تایلند زد. آدریانودر هفته دوم لیگ قهرمانان 3 گل به سانفرس هیروشیما زد و بعد در هفته سوم 2 گل به شاندونگ در جینان چین زد.
 

خاص‌ترین مردان و تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا +تصاویر

این مهاجم آخرین گلش را در ایستگاه ششم و آخر به سانفرس زد تا 10 گله شود. درواقع تب گلزنی آدریانو هفته به هفته کاهش پیدا کرد وگرنه معلوم نبود در دور برگشت چه بلایی سر رقبای اف‌سی‌سئول می‌آمد.
 
* قاتل آرژانتینی‌ها در لیگ قهرمانان
دیگو تاردلی مارتینز یکی از معروف‌ترین برزیلی‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیاست. بازیکن شاندونگ چین 5 گل زد در حالی که سابقه‌ای جالب‌توجه در کارنامه‌اش داشت.
 
دیگو سال 2014 یک‌تنه در تیم‌ملی برزیل، آرژانتین را با تمام ستاره‌ها به آتش کشید. یک سال و نیم قبل (شنبه 19 مهر ماه سال 93) در دیدار دوستانه دو تیم در روزی که مسی یک پنالتی خراب کرد، تاردلی با ضربات دقیقه 28 و 64 خود سرخیو رومرو گلر سرشناس آرژانتینی‌ها را مغلوب کرد.
 
خاص‌ترین مردان و تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا +تصاویر

به هر تقدیر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به جز این ملی‌پوش برزیلی، لی دو 24 ساله از شانگ‌های SIPG چین و ایگور سرگی‌اف ازبکستانی از پاختاکور هم 5 گل به ثمر رساندند.
 
از جمع بازیکنان ایرانی بختیار رحمانی (تراکتورسازی) و احسان پهلوان (ذوب‌آهن) 3 گل زدند و مهدی رجب‌زاده با 2 گل به کار خود خاتمه داد. جالب اینکه هیچ‌کدام از گل‌های ایرانی یادشده از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسید.
 
* آقای پنالتی بلای جان دن پترسکو
در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان انگوین آن‌دوک از تیم بین‌دونگ ویتنام با به ثمر رساندن 3 گل از روی نقطه پنالتی آقای پنالتی رقابت‌ها لقب گرفت.
 
این بازیکن در گروه E رقابت‌ها بلای جان تیم‌های چونبوک موتورز کره و جیانگ‌سو چین شد. انگوین به تیم صدرنشین گروه در یک بازی (هفته چهارم) 2 گل از روی نقطه پنالتی زد تا بین دونگ ویتنام 3 بر 2 اعتبار چونبوک را زیر سوال ببرد.
 
آن‌دوک در هفته نخست مسابقات هم وقتی جیانگ سو چین با گل دقیقه 13 خود از بین‌دونگ پیش افتاده بود، با پنالتی دقیقه 28 عاملی شد برای متوقف شدن تیم دن پترسکو مربی سرشناس رومانیایی.
 
* علی کریمی در جمع خشن‌ترین‌های آسیا
4 بازیکن خشن مرحله اول لیگ قهرمانان پیراهن تیم‌های چینی، ایرانی، عربستانی و قطری را بر تن داشتند؛ این بازیکنان وانگ یونگ پو از شاندونگ چین، علی کریمی از سپاهان اصفهان، ابراهیم غالب از النصر عربستان و یاسر ابوبکر عیسی از الجیش قطر بودند که هرکدام‌شان یک کارت قرمز و 2 کارت زرد گرفتند.
 

خاص‌ترین مردان و تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا +تصاویر

از دیگر بازیکنان ایرانی که بیشتر از سایرین با کارت زرد و قرمز داوران مرحله گروهی آشنا شدند می‌توان به سعید قائدی‌فر اشاره کرد. بازیکنی که یک کارت قرمز و یک کارت زرد گرفت تا دیگر سپاهانی جدول خشن‌ترین‌ها باشد.
 
* رکورد تراکتورسازی و 4 صدرنشین دیگر در باختن
در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان ذوب آهن و لوکوموتیو تاشکند بدون باخت صدرنشین شدند. 7 تیم هم با قبول 2 شکست، بیشترین ناکامی را از حیث قبول باخت برابر رقبای خود – در جمع تیم‌های صعودکننده- داشتند.
 
نکته جالب اینکه تراکتورسازی، شانگ‌های، چونبوک موتورز، اف‌سی‌سیدنی و الجیش قطر صدرنشین گروه‌های C، G، E، H وD جزو تیم‌های یادشده هستند که بیشترین شکست را متحمل شدند. به جز این 5 تیم، العین امارات و اف‌سی‌توکیو دیگر تیم‌هایی هستند که 2 شکست را در 6 دیدار پذیرا شدند.
 

خاص‌ترین مردان و تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا +تصاویر

* لوکوموتیو صلح‌طلب
لوکوموتیو تاشکند با قبول 4 تساوی طی 4 دیدار رکورد صلح‌طلبی در میان 32 تیم مرحله مقدماتی را به خود اختصاص داد. بعد از این تیم 4 تیم لخویای قطر، اراواردز ژاپن، النصر دوبی و ملبورن ویکتوری استرالیا هم نصف بازی‌های‌شان (3) را با تساوی به اتمام رساندند.
 
* اوضاع اسفبار 3 تیم عربستانی
اینکه سه تیم عربستانی الاتحاد، النصر و الاهلی با تمام ادعاهای‌شان با حضور روی پله سوم گروه‌های A، B و D مرحله مقدماتی راه به جایی نبردند و خیلی زود حذف شدند به اندازه صعود نمایندگان کشورمان لذت‌بخش بود!
 
شاید اگر در هفته پایانی تراکتورسازان هم نیاز مبرم به کسب امتیاز از تقابل با الهلال – در گروه C- داشتند، تنها نماینده عربستانی صعود کرده به مرحله بعد هم حذف می‌شد و این مترادف بود با ناکامی صددرصدی فوتبال این کشور.
 
خاص‌ترین مردان و تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا +تصاویر
 
* 4 تیم «نصفه» صعود کردند
از جمع 16 تیمی که به مرحله دوم لیگ قهرمانان صعود کردند، 4 تیم شرایطی جالب داشتند. 4 تیمی که فقط نصف امتیازات را کسب کردند اما از بخت خوش راهی مرحله دوم شدند.
 
در واقع لخویا (گروه B)، اوراواردز (گروه H)،‌ النصر دوبی (گروه A) و ملبورن ویکتوری (گروه G) با کسب 9 امتیاز از 18 امتیاز ممکن جواز صعود به مرحله بعد را با ایستادن روی پله دوم گروه‌های خود به دست آوردند. این در شرایطی بود که مثلا پاختاکور 10 امتیازی در گروه C نتوانست خود را به مرحله بعدی رقابت‌ها برساند.


منبع: مشرق

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار