در همایش ٢٠+٣ اوتيسم مطرح شد؛

وجود 56 مركز رسيدگی به بيماران اوتيسم/روند بيماری در كشور روبه افزايش است

رئيس سازمان بهزيستی كشور گفت:با توجه به اينكه روند بيماری اوتيسم در كشور رو به افزايش است در سال 95 خدمت رسانی به اين بيماران درسراسر كشور انجام می شود.

وجود ٥٦ مركز رسيدگی به بيماران اوتيسم/روند بيماری در كشور روبه افزايش استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشيروان محسنی بند پی رئيس سازمان به بهزيستی كشور در همايش ٢٠+٣ اوتيسم كه امروز (شنبه) در سالن همايش های برج ميلاد تشكيل شد با اشاره به اينكه در صورت عدم توجه به اختلالات به وجود آمده در سيستم های عصبی، رشدی و مغزی، اين اختلالات به معلوليت تبديل می شود، اظهار داشت: اين درحالی است كه اگر اقدامات توانبخشی در زمان معين صورت گيرد و شناسايی انجام شود، فرد مبتلا به چرخه اجتماعی باز می گردد.

وی علم و نگاه به بيماری اوتيسم را بسيار جوان خواند و گفت: بسيار پيش از اين در جهان توجه خاصی به اين بيماری شده است اما متأسفانه در ايران دير اقدام كرده ايم.

رئيس سازمان بهزيستی كشور بيان كرد: اين سازمان بنا بر وظيفه ذاتی خويش از سال 79 بررسی و مداخلات را در اين زمينه آغاز كرده است.

بندپی افزود: در همين راستا حساس سازی،تشخيص به موقع، مداخلات علمی و توانمند سازی ، 4 راهبرد سازمان بهزيستی در اين حوزه هستند.

به گفته وی در سال 91 مجموعه راهبردهای سازمان در 5 استان خوزستان، كرمان، خراسان رضوی، همدان و تهران به صورت پايلوت اجرايی شد.

رئيس سازمان بهزيستی كشور با اشاره به اينكه در سال 93، ارائه اين خدمات در 24 استان افزايش پيدا كرد، گفت: در حال حاظر با توجه به اينكه 56 مركز خصوصی مراقبت توانبخشی در كشور وجود دارد، در نظر داريم اين تعداد را در سال 95 افزايش دهيم.

بندپی در خصوص تعداد اين مراكز به تفكيك استان ها بيان كرد: در خراسان رضوی 6 مركز، در گيلان و اصفهان به ترتيب 5 و 3 مركز وجود دارد.

وی در پايان گفت: اميدوارم برنامه های لازم و حمايتی از مبتلايان اين بيماری در برنامه ششم توسعه و برنامه های سنواتی آينده پيش بينی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار