در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وجود نواقص در بیمه معتادان مشهود است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:بیمه معتادان در سال 95 با وجود کمبود اعتبارات و عدم تخصیص بودجه مورد نیاز، از سوی دولت جذب اعتبار نشد.

وجود نواقص در بیمه معتادان مشهود استرسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بیمه معتادان در سال 95 با وجود کمبود اعتبارات و عدم تخصیص بودجه مورد نیاز، از سوی دولت جذب اعتبار نشد و قطعا بی‌توجهی به این امر آسیب های اجتماعی را روز به روز افزایش می‌دهد.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده در  بیمه معتادان، افزود: بیمه معتادان تنها برخی از داروهای مورد نیاز درمان را تحت پوشش قرار می‌دهد در حالیکه درمان فرد معتاد فقط جسمی نیست و درمان روحی از جمله ضروریاتی است که باید در این بیمه گنجانده شود.

خضری با اشاره به عدم نظارت بر تولید مواد مخدر ادامه داد: به دلیل عدم نظارت بر ساخت مواد مخدر و مصرف بی‌رویه فرد معتاد، توانبخشی، بازپروری و توانمندسازی این افراد نیازمند به یک دوره درمانی 2 ساله است که تمامی روند درمانشان بسیار هزینه‌بر بوده و از توان مالی معتادان خارج است.

وی تصریح کرد: در بیمه معتادان باید علاوه بر درمان‌های جسمی، درمان‌های روحی مانند توانبخشی و مشاوره‌های رایگان طولانی مدت گنجانده شود چرا که فرد معتاد طی درمان از کارافتاده و بیکار شده و نیازمند به دریافت بیمه از کار افتادگی و بیکاری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود نواقص‌های مشهود در بیمه معتادان، متأسفانه همان اندک حمایت از این افراد در سال جاری به دلیل عدم جذب اعتبار بلاتکلیف باقیمانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار