مرگ و میر 2957 نفر از معتادان‌ در سال جاری/ اجرای بیمه‌ی درمان معتادان از مهر ماه

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تصویب بیمه‌ی درمان معتادان در شورای درمان گفت: در آخرین جلسه‌ی مجمع تشخیص مصلحت نیز این موضوع تصویب و امیدواریم از مهر ماه اجرا شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علیرضا جزینی‌ قائم مقام دبیر کل در ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه‌ی سومین جشنواره کشوری نوجوان سالم در جمع خبرنگاران در خصوص شیوع اعتیاد در بین جمعیت دانش آموزان گفت: بر اساس شیوع شناسی که در سال 92 انجام دادیم 4 درصد از دانش آموزان شیشه مصرف می‌کنند و 1یکدرصد از آنها به صورت تلفنی اقدام به مصرف مواد مخدر می‌نمایند.
 
وی با اشاره به اینکه فرآیند اعتیاد 5 محور دارد که در حوزه‌ی دانش آموزی نسبت به آن باید حساس بود،‌افزود: در شیوع شناسی‌که  در حوزه‌ی دانشجویی انجام دادیم بر اساس آن 60 درصد از دانشجویان شیوع مصرف مواد مخدر خود را از دوران دانش آموزی اعلام کردند.
 
 جزینی‌ با بیان اینکه با وزارت آموزش و پرورش توافق نامه ای را امضا کردیم، گفت: به دنبال امضای این توافق نامه مقرر گردید تا مدارس تحت پوشش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را افزایش دهیم.
 
 وی ادامه داد: در سال گذشته 8 درصد از مدارس تحت پوشش بودند و امسال نیز مقرر گردید که این عدد به 20 درصد قرونی یابد.
 
 قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مرگ و میر معتادان اظهار داشت: در سال جاری شاهد مرگ ومیر 2957 نفر از معتادان بودیم که نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است.

وی  با اشاره به اینکه هر 3 ساعت یک نفر در رابطه با اعتیاد می‌میرند افزود: بیمه درمان معتادان در شورای درمان بیمه به تصویب رسید ودر آخرین جلسه‌ مجمع تشخیص مصلحت نیز تصویب گردید و در حال حاضر مشکلی برای اجرای درمان بیمه‌ معتادان و امیدوار هستیم از مهر ماه اجرا شود.

جزینی با بیان اینکه 67 درصد دانش‌آموزان و دانشجویان اعلام کردند که به مواد مخدر آشنایی ندارد گفت: 60 درصد از آنان بیان کردند که از طریق دوستان و همسالان خود به نسبت به مصرف مخدر گرایش پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیشتر آسیبها در حوزه مصرف روانگردانهاست افزود: 124 تن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون کشف شده است که در دو هفته گذشته آمار کشفیات بیشتر شده و 25 تن مواد کشف گردیده است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص اخراج شدن دانش‌اموزان معتاد از مدرسه عنوان کرد: دانش آموز معتاد به هیچ وجه نمی‌بایست اخراج شود بلکه باید تحت درمان قرار گیرد به مرکز درمان و کاهش آسیبهای اجتماعی فرستاده شود.

وی در خصوص اعتیاد زنان نیز تصریح کرد: از میان 132500 میلیون نفر معتاد در کشور 3/9 دهم در صد یعنی نزدیک به 10 درصد زنان هستند که این رقم در مقایسه به دوره قبل که جمعیت زنان معتاد 5 درصد بود رشد داشته است./

انتهای پیام/


برچسب ها: مجمع ، مواد ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار