قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران:

دستگیری 350 هزار نفر از خرده‌فروشان و معتادان متجاهر در سال 94

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال گذشته 350 هزار نفر از خرده فروشان و معتادان متجاهر دستگیر و سامان‌دهی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جزینی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای هر سال جلساتی با وزیر کشور داشتیم که مروری بر برنامه‌های سال گذشته می‌شود.

وی افزود: امسال با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در برنامه ششم باید 25 درصد کاهش بروز و شیوع اعتیاد را داشته باشیم که در این زمنیه باید امر پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، مقابله، حمایت و صیانت اجتماعی استمرار پیدا کند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال 94 دستگاه‌های مقابله‌کننده حدود 617 تن مواد مخدر کشف کردند که حدود 12 درصد افزایش کشفیات را به همراه داشت.

جزینی در ادامه تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 1830 کیلو شیشه کشف و 220 کارگاه و آشپزخانه ساخت شیشه نیز منهدم شد که یکی از موضوعاتی است که با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی افزود: اساسا موضوع درمان با توجه به این‌که 750 هزار نفر تحت پوشش مراکز درمانی ما قرار دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نظارت بر عملکرد این مراکز امسال با برنامه‌ریزی خاصی دنبال خواهد شد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه پیشگیری نیز امیدواریم بتوانیم برنامه‌های خوبی را دنبال کنیم به ویژه در حوزه آموزش و پرورش طبق برنامه‌ای که سال گذشته به صورت پایلوت اجرایی شد برنامه آموزش چهره به چهره بین مدیران، مربیان، دانش‌آموزان و والدین امسال نیز انجام می‌شود.

جزینی تصریح کرد: در سال گذشته 350 هزار نفر از خرده‌فروشان و معتادان متجاهر دستگیر و سامان‌دهی شدند و همچنین توانستیم 20 هزار نفر معتاد متجاهر را در مراکز درمانی سامان‌دهی کنیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ویژه‌ای در تهران قرار شد با همکاری شهرداری 44 مرکز درمان و حمایت اجتماعی برپا شود که با ظرفیت 6 هزار و 400 نفر امکان سامان‌دهی معتادان را داشته باشد که این کار در سال 94 آغاز شد و اکنون 500 نفر به مراکز بهاران تحت نظارت شهرداری انتقال پیدا کردند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در مجموع 6 هزار نفر در تهران اعم از مرد و زن جمع‌آوری کردیم که حدود 5 هزار نفر از آن‌ها غربالگری شده و به مراکز خصوصی و دولتی برای نگهداری ارجاع داده شده‌اند.

جزینی تصریح کرد: این مسئله در مراکز استان‌ها و کلانشهر‌ها نیز به مرحله اجرا درآمده و با همکاری استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در حال انجام است.

وی افزود: مقرر شد که افراد را برای سامان‌دهی جمع‌آوری کنیم و در مراکز درمانی به مدت یک ماه درمان و سم‌زدایی شوند و بعد از آن به مرکز بهاران شهرداری‌ها انتقال یابند و چون این مراکز هنوز کامل آماده و تخلیه نشده‌اند 15 روز آینده آماده ارائه خدمات به معتادان خواهند بود.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مسئله کمپ شفق به طور کل منتفی شد و این کمپ را بازسازی کردیم و حدود 400 نفر زن معتاد در آن نگهداری می‌شوند و چندین بازدید سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک توسط نمایندگان بهزیستی، دادستانی کشور و کمیته نظارت استان صورت گرفت که هیچ مشکلی گزارش نشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار