سوارکاری ایران باید از انزوا خارج شود

خلیلی: رئیس کنفدراسیون آسیا از وضعیت سوارکاری ایران تعجب کرد!

رییس فدراسیون سوارکاری گفت: رییس کنفدراسیون سوارکاری آسیا پس از اطلاع از وضعیت سوارکاری در ایران بسیار متعجب شد.

مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری در گفت و گو با خبرنگار سایر حوزه های باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در چند روز گذشته فدراسیون سوارکاری میزبان پارک، رییس کنفدراسیون سوارکاری آسیا بود. در این دیدار موضوعات مختلفی مطرح شد و به نتایجی نیز رسیدیم. از جمله موضوعات مطرح شده برگزاری مسابقات استقامت در آسیا بود که برای اولین بار است در بعضی از کشورهای آسیایی راه اندازی می شود. هم چنین درباره مسائل پیرامون مسابقات قهرمانی آسیا که در سال 2017 در کشورمان برگزار می شود و میزبانی ایران مجمع عمومی کنفدراسیون آسیا در ایران صحبت شد. 

خلیلی درباره واکنش پارک به امکانات سوارکاری کشور گفت: هنگامی که پارک از تعداد باشگاه های سوارکاری، سوارکاران،اسب ها و وسعت کار در ایران مطلع شد بسیار متعجب شد. حتی این تعجب خود را در گفت و گو با رسانه ها بیان کرد. ارتفاع پارکور هایی که در ایران در مسابقات پرش استفاده می شود حدود 155 سانتی متر ارتفاع دارد که چنینی ارتفاعی در کره کشور پارک جز پارکورهای دشوار محسوب می شود.

وی افزود اواخر اریبهشت مسابقات بین المللی سوارکاری CSI در تهران برگزار می شود. سوارکارانی از آلمان، لوگزامبورگ، قطر و ایرلند در این رقابت ها شرکت خواهند داشت. قبل از این سوارکاران خارجی بدون اسب هایشان وارد ایران می شدند و از اسب هایی که فدراسیون در اختیارشان قرار می داد استفاده می کردند. اما این بار آلمانی ها با اسب های خودشان وارد کشور می شوند. رییس فدراسیون جهانی نیز از 29 تا 31 اردیبهشت مهمان فدراسیون خواهد بود و مسابقات CSI را از نزدیک تماشا می کند. ترتیبی داده ایم تا رییس فدراسیون جهانی دیدارهایی با وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک داشته باشد.

خلیلی تاکید کرد: هدف از حضور رییس فدراسیون جهانی در ایران کمک گرفتن برای توسعه و گسترش سه طرح پیشنهادی ایران ازجمله پونی کلاب، سوارکاری جانبازان و معلولین و ولتیج است. امیدوارم با حضور مسئولان فدراسیون جهانی در کشور هر چه سریعتر مسیر اجرایی این سه طرح هموار شود.

رییس فدراسیون سوارکاری درباره هدف از رفت و آمدهای بین المللی در کشور توضیح داد: هدف گذاری فدراسیون بر خارج کردن سوارکاری ایران از انزواست. دنیا باید سوارکاران و اسب های ایرانی را بشناسد. در این راستا توانسته ایم چند کرسی بین المللی بدست آوریم. این رفت و آمد ها نگرش خارجیان را نسبت به ایران تغییر می دهد. تا زمانی که تنها در داخل کشور فعالیت کنیم اثری از سوارکاری ایران در دنیا نخواهد بود. شاید بتوانیم در سال های نه چندان دور به یک کشور صادر کننده اسب تبدیل شویم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار