رییس کمیته درساژ فدراسیون سوارکاری گفت: در کمیته درساژ کارهای فراوانی داریم از همه می خواهم در این راه به ما کمک کنند و با درساژ آشتی کنند.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های باشگاه خبرنگاران هفنه گذشته رییس فدراسیون سوارکاری طی حکمی آرش قهرمانی را به عنوان رییس کمیته درساژ یکی از رشته های  فراموش شده سوارکاری در این سال ها منصوب کرد. مسعود خلیلی قبل از این در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود یکی از برنامه های سال 1395 فدراسیون سوارکاری توجه ویژه به درساژ است. 
آرش قهرمانی به خبرنگار ما گفت: بعد ار انقلاب از رشته درساژ استقبال نشد و به دلیل برگزار نشدن مسابقات طرفداران خود را از دست داد. در سال 1378 رییس هیئت سوارکاری استان تهران، مرحوم فرخ نجفی و سرهنگ نشاطی تلاش هایی را برای احیای این رشته انجام دادند اما این تلاش ها کافی نبود و کشتی درساژ به گل نشست.
وی اظهار داشت درساژ رشته مادر و پایه در سوارکاری است. در مسابقات پرش زمانی که اسب به مانعی می رسد براساس غریزه می پرد اما هدایت اسب در فاصله موانع اهمیت فراوانی دارد که جز رشته درساژ به حساب می آید. 
قهرمانی اضافه کرد هفته گذشته فدراسیون از من و همکارانم که در عرصه درساژ فعالیت می کنیم، دعوت کرد. با دستور رییس فدراسیون به عنوان اعضای کمیته درساژ انتخاب شدیم و من با رای دیگر دوستان به عنوان رییس این کمیته برگزیده شدم. در این کمیته کارهای بسیاری داریم و البته ذوق فراوان. نیاز به حمایت داریم. از همه می خواهیم هر کاری که از دستشان برمی آید برای احیای این رشته انجام دهند و با آن آشتی کنند.
رییس کمیته درساژ تصریح کرد قصد داریم چند متخصص از کشورهای صاحب نام در درساژ از جمله اتریش و آلمان را به کشور بیاوریم تا مسیر را پیدا کنیم بعد از آن خودمان به پیش می رویم. 
وی در پایان با خواندن شعری طنز از همه سوارکاران خواست درساژ را جدی بگیرند: صدبار پرش کردی دیدی اثرش را، درساژ چه بدی داشت که یک بار هم نکردی!!


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار