شهرکرد؛

ثبت ذخیره‌گاه تنگ صیاد و سبزکوه نشانه تلاش در زمینه تولید

دبيركل كميسيون يونسكو در ايران گفت: ثبت ذخیره‌گاه تنگ صیاد و سبزکوه نشانه تلاش در زمینه تولید و پایبندی به فرهنگ است که به غنای اقتصادی کشور کمک می‌کند.

ثبت ذخیره‌گاه تنگ صیاد و سبزکوه نشانه تلاش در زمینه تولید
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سعدالله نصيری قيداری، در آيين اهداي لوح ذخيره گاه زيست كره تنگ صياد ـ سبزكوه استان چهارمحال و بختياری در تالاب بین المللی گندمان افزود: ذخیره‌ گاه های زیست محیطی، پشتوانه های کشور در حوزه محیط زیست است که باید پس از ثبت، نسبت به اجرا و گزارش ادواری از طرح‌های تفکیک شده در این زمینه همت شود.

وی، با بيان اينكه هم اكنون در زمينه ذخيره گاه زيست كره در ايران، خلاء و محدوديت های قانوني وجود دارد، تصويب قانون در اين زمينه را ضروري دانست.

نصيری قيداری، درخصوص ثبت ذخيره گاه زيست كره تنگ صياد و سبزكوه چهارمحال و بختیاری گفت: اجراي اين مهم يكي از برنامه هاي ارزشمند در راستاي حفظ و بهره مندي از طبيعت استان است.

دبيركل كميسيون يونسكو در ايران اظهار داشت: ذخيره گاه زيست كره تنگ صياد ـ سبزكوه، نخستين ذخيره گاه داراي برنامه مديريت جامع است که بايد براي تأمين اعتبار و اجراي برنامه هاي اين طرح برنامه ریزی و پیگیری شود.

وی افزود: برای اجرای اين برنامه مديريتي بايد اعتبارات لازم براي آموزش كارشناسان و جوامع محلي و كارشناسان مربوطه، پیش بینی و تصويب شود.

نصيری قيداری با تأكيد بر اهميت تحقيق و پژوهش در حوزه محيط زيست، از رئيس دانشگاه شهركرد نیز خواست تا رساله های دانشجويي، به سمت تحقيق در حوزه محيط زيست و تحولات اين ذخيره گاه سوق یابد.

وي در پایان، نسبت به پيگيري براي راه اندازي رشته جديد محيط زيست در دانشگاه شهركرد
از طريق وزارت علوم، قول مساعد داد.

آیین جشن ثبت جهانی و اهدای لوح ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه، با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور، مسئولانی از یونسکو و مدیران کشوری و استانی، در تالاب بین المللی گندمان برگزار شد.

در بیست و هفتمین اجلاس شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو (MAB –ICC) از 18 تا 22 خردادماه سال گذشته (94) در کشور فرانسه (پاریس)، ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد و سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۵۳۲ هزار هكتار مساحت، در شبكه جهانی ذخایر زیست كره یونسكو ثبت شد.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.