کرمان؛

هوای آلوده آسم را تشدید می کند

آسم بیماری تنفسی است وعوامل مختلفی در بروز آن نقش دارد که در این میان آلودگی هوا نقش پررنگ تری در این بیماری دارد.

آلودگی هوا عامل اصلی تشدید بیماری آسمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ثابت شده که زندگی در شهرهای آلوده وصنعتی هم به تشدید بیماری آسم هم به ایجاد این بیماری منجر می شود.

آسم بیماری مزمنی است که در آن راه‌ های هوایی گرفته وملتهب می‌شوند.

این التهاب به این صورت است که جمعیت سلول های التهابی که ساکن این مجاری هوایی هستند افزایش می‌یابد واین مساله تبعاتی به دنبال دارد.

بسیاری از بیماران استعداد وراثتی ابتلا به بیماری های آلرژیک وآسم را دارند و از بروز عوارضی نظیر خارش چشم، عطسه،آبریزش چشمی وبینی شکایت دارند.

این حالات در زمانی که محرک های محیطی در هوا وجود دارد بیشتر حاد می‌شود مانند فصل بهار که هنگام گرده افشانی گیاهان است افراد مبتلا به آسم یک استعداد ارثی دارند و یک عامل محیطی باعث تشدید این عوامل می‌شود.

عوامل محیطی بیشتر عفونت های ویروسی هستند و به همین دلیل بیماری در فصول سرد سال که عفونت های ویروسی بیشتر است شیوع بیشتری دارد.

توصیه می‌شود مادران باردار از استعمال دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کنند تا در بزرگسالی کودکان آنها به آسم دچار نشوند.

آسم درمان کامل ندارد اغلب بیماران از لفظ بیماری آسم دچار وحشت می‌شوند وبیشتر تمایل دارند که به آنها گفته شود دچار آلرژی هستند درحالیکه آلرژی زمانیکه مشکلات تنفسی
ایجاد کند تبدیل به آسم می‌شود.

واقعیت این است که ادعای درمان کامل بیماری در این مرحله از علم درست نیست.

آسم عفونت تنفسی نیست که با یک دوره آنتی بیتویک از بدن پاک شود بنابراین این تصور که افراد گمان کنند با رفع علائم نیازی به مصرف دارو ندارند غلط است وتنها با کنترل مداوم ومصرف دارو نیاز افراد به حداقل می‌رسد.

نقش موثر ویتامین دی در کنترل بیماری آسم

مصرف غذاهای سالم وانواع ویتامین‌ها خصوصا ویتامین دی در کنترل بیماری تأثیر گذار است بنابراین به بیماران آسمی توصیه می‌شود شیر ولبنیات به میزان کافی مصرف کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.