در نشست خبری جشنواره فیلم «روح الله» بیان شد:

کمال تبریزی: مسیر حرفه‌ای خود را مدیون امام خمینی (ره) هستم/ 114 اثر به جشنواره رسید

نشست خبری جشنواره فیلم «روح الله» صبح امروز در موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (ره) برگزار شد.

کمال تبریزی: مسیر حرفه‌ای خود را مدیون امام خمینی (ره) هستم/ 114 اثر به جشنواره رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری جشنواره فیلم «روح الله» صبح امروز در موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست خبری محمد آفریده دبیر جشنواره٬ نرگس رجایی مشاور رسانه‌ای معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (ره) و عضو شورای سیاست‌گذاری٬ حجت‌الاسلام و المسلمین علی کمساری معاون فرهنگی هنری موسسه و رئیس شورای سیاست‌گذاری٬ رضا استادی مدیر روابط عمومی جشنواره٬علیرضا زهادی مدیر امور سینمایی موسسه و عضو شورای سیاست گذاری حضور داشتند. همچنین این برنامه شاهد حضور افتخاری کمال تبریزی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین کمساری با اشاره به ماموریت موسسه تنظیم و نشر امام خمینی (ره) گفت: همچنان جستجو٬ کشف و جمع‌آوری تصاویر و ویدئوهایی که از امام (ره) به جا مانده است، از وظایف موسسه است. اما ترویج و نشر اندیشه امام (ره) مهمتر است.

وی افزود: ایشان برای پی‌ریزی یک انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند. معرفی این اندیشه به نسل‌های بعد انقلاب از اهداف امام (ره) بود. استفاده از زبان هنر یکی از راه‌های انتقال و انتشار آثار و اندیشه‌های امام (ره) است.

معاون فرهنگی هنری موسسه تنظیم و نشر امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به لزوم شناسایی استعدادهای جوان گفت: در هر دوره جشنواره کشف استعدادهای جوانان در رشته‌های مختلف هنری و جریان‌سازی مد نظر بوده است. نام جشنواره از «آیینه و آفتاب» به «روح‌الله» تغییر کرد. چند رشته بودن جشنواره نیز به یک رشته فیلم و مدت زمان فیلم‌ها به ۶۰ تا ۱۸۰ ثانیه‌ای (یک تا ۳ دقیقه‌ای) تغییر کرد.
 
وی اظهار داشت: استقبال زیادی از جشنواره شده است. جشنواره از سوم  تا پنجم خرداد در اصفهان و همزمان در ۱۳ استان دیگر برگزار می‌شود و نمایش فیلم خواهد داشت.

محمد آفریده دبیر جشنواره نیز با تسلیت درگذشت مرحوم علی وزینی اظهار داشت: حس می‌کنم جشنواره «روح‌الله»٬ جشنواره همدلی است و امام‌خمینی (ره) نیز مظهر همدلی و وحدت است. خوشحالم که در این دوره همراه این جشنواره هستم. امیدوارم چراغ این جشنواره روشن بماند. جشنواره‌هایی که به چند روز اکتفا می‌کنند، ماندگار نخواهند بود. 

وی افزود: ۱۱۴ اثر از فیلمسازان به دبیرخانه رسیده است‌. تعدادی نشست در جشنواره داریم‌ و نشست احمدرضا درویش نیز یکی از این سلسله نشست‌هاست.

آفریده با اشاره به بزرگداشت‌های جشنواره گفت: از آقای عبدالله اسفندیاری و محمدرضا فائزی در این جشنواره تقدیر می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر چرایی برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره «روح الله» فقط در حد نام امام خمینی (ره) نیست بلکه به دلیل تاثیر اندیشه‌ها و دیدگاه‌های ایشان در خصوص هنر است.
 
وی در خصوص اکران نشدن فیلم «فرزند صبح» اظهار داشت: ما در این جشنواره نمایش فیلم بلند سینمایی نداریم‌. باید در سینما به تمام بخش‌های سینما توجه کنیم و انیمیشن، فیلم کوتاه، مستند و .... را مهم تلقی کنیم. میدان دادن به جوانان، سینما را بالنده می‌کند.

دبیر جشنواره در خصوص سوء برداشت از بیانات و فرموده‌های امام خمینی (ره) گفت: ما نگاه رحمانی و امیدبخش امام راحل را مورد نظر قرار دادیم و هدف این است که این سوء برداشت‌ها و استفاده ابزاری از فرموده های امام راحل از میان برود. 

آفریده در ادامه گفت: باید با انرژی اندیشه‌های امام خمینی (ره) را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

وی با اشاره به یک خاطره گفت: کمال تبریزی فیلمساز انقلابی و متعهد است.

کمال تبریزی هم در این نشست خبری بیان کرد: وقتی آقای آفریده برای حضور در مراسم رونمایی پوستر با من تماس گرفتند، خوشحال شدم که دوباره این جشنواره پس از مدتی توقف برگزار می‌شود. امیدوارم حضور آقای آفریده جشنواره‌ای پربار و نتیجه‌بخش را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: جوانان فیلمساز با ایده‌های جدید خود می‌توانند سینما را از این کهنگی و تکراری بودن دربیاورند و حرف تازه‌ای بزنند.

تبریزی با اشاره به فعالیت این جشنواره در سال‌های گذشته گفت: امیدوارم روند فعالیت این جشنواره ادامه داشته باشد؛ چون تأثیر خوبی خواهد داشت. زوایای زندگی امام خمینی(ره) ناگفته و پنهان مانده است. این گونه اقدامات موجب می‌شود اندیشه‌های امام خمینی(ره) به خوبی معرفی شود.

وی در پایان گفت: اگر انقلاب اسلامی ایران نبود و با دیدگاه‌ها و اندیشه‌های امام آشنا نمی‌شدم، این راه را نمی‌آمدم و در دانشگاه پلی‌تکنیک درس می‌خواندم. من خودم را مدیون امام می‌دانم و تأثیر ایشان باعث شد این راه را بپیمایم. این جشنواره اتفاقی است که سینما به آن نیاز دارد و  جوانان خوش‌فکر در آن فیلم بسازند.



انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار