مهم ترین اخبار اقتصادی بیستم اردیبهشت ماه؛

مسئولان برای ورود نقدینگی به بورس اعتمادسازی کنند/ سهم 2.1 درصدی بهره‌وری در رشد اقتصادی

ساماندهی رودخانه های شهری و فعالسازی بلوک های جدید اکتشافی در نیمه دوم سال از مهم ترین عناوین خبرهای منتشر شده امروز بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با افزایش 60.71 واحدی به عدد 77 هزار و 106 واحد رسید.


رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: 2.1 درصد از رشد اقتصادی سال 1393 از طريق بهره وری حاصل شد كه 3.2 درصد آن از طريق بهره وری نيروی كار بود.


قیمت سکه طرح قدیم به نرخ یک میلیون و 36 هزار تومان به فروش می‌رسد.


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: امیدواریم با اقدامات مشترک مدیریت شهری و وزارت نیرو آینده مطلوب تری در ساماندهی رودخانه های شهری داشته باشیم.


بهای رسمی دلار افزایش و نرخ یورو و پوند کاهش یافت.


یک کارشناس بازار سرمایه گفت: وقتی همه شرایط برای ورود نقدینگی به بازار بورس فراهم باشد، زمینه رشد معاملات و به دنبال آن توسعه اقتصادی فراهم خواهد شد.


استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه باید برای بالا رفتن تولید در بخشهای خصوصی امنیت اقتصادی ایجاد کرد گفت: در این صورت بازار بورس از رانت خارج و به سمت توسعه حرکت کند.


مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران معتقد است از آنجاییکه رودخانه و سیلاب یکی از چالش‌های تازه کشور است لذا پنج رویکرد به منظور ساماندهی رودخانه‌های شهری مورد نظر است.


این روزها، بوی افزایش قیمت برنج هوش از سر مصرف کنندگان پرانده و مسئولان نیز هریک دلیلی برای این گرانی نابهنگام عنوان می کنند.


مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت:باتوجه به فصل کشت ماهیان گرم آبی پیش بینی می شود که در صورت تامین به موقع نهاده ها و سرمایه در گردش ،با افزایش تولید مواجه شویم.


مدیراکتشاف شرکت ملی نفت گفت: بلوک های جدید اکتشافی را در نیمه دوم سال فعال می کنیم.


کارشناسان معتقدند ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای خریداران در جهت افزایش قدرت خرید، راهی برای خروج بازار مسکن از رکود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار