سهم 2.1 درصدی بهره‌وری در رشد اقتصادی

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: 2.1 درصد از رشد اقتصادی سال 1393 از طريق بهره وری حاصل شد كه 3.2 درصد آن از طريق بهره وری نيروی كار بود.

سهم 2.1 درصدی بهره‌بری در رشد اقتصادیبه گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رویا طباطبایی‌یزدی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: رشد اقتصادی در سال 1394 كمتر شد و به همان نسبت بهره وری پائين می آيد.

وی در ادامه عنوان کرد: آمار دقیقی در سال 94 در دست نیست و رشد بهره‌وری نمی‌تواند به اندازه سال 93 باشد چرا که این امر احتیاج به بازه زمانی بلند مدت دارد.

وي گفت: هيات وزيران در شهريور ماه سال 1394 برنامه جامع بهره وری كشور را تصويب كرد كه توسط معاون اول رئيس جمهوری به همه دستگاه ابلاغ شد.

طباطبايی يزدی افزود، در يكسال گذشته كارهای زيادي در حوزه بهره وری انجام شده است و بايد اقدام های اجرايی را بر اساس مصوبه در كشور اجرايی می كرديم.

رئيس سازمان ملي بهره وري گفت: 2.1 درصد از رشد اقتصادی سال 1393 از طريق بهره وری حاصل شد كه 3.2 درصد آن از طريق بهره وری نيروی كار و 1.4 درصد از طريق بهره وری سرمايه بود.

طباطبایی درباره‌ شرایط بهره‌وری در اقتصاد کشور به صنعت خودرو اشاره داشت و گفت: ما معتقدیم که صنعت خودرو باید تا حدی تغییر کند که در کنار حذف و یا کمرنگ شدن اثرات منفی آن که می‌تواند خطرات جانی را برای جامعه به همراه داشته باشد، همگام با صنعت خودروسازی جهان و در قالب استاندارد حرکت کند.

وی با اشاره به اجرایی شدن برجام و ایجاد فضای مناسب برای مذاکره با صنایع خودروسازی بین‌المللی افزود: در این مدت قرار‌دادهایی با صنایع مختلف بسته شده و ما به عنوان سازمان ملی بهره‌وری همواره مطالبه کردیم که باید بر اساس این قرار‌داد‌ها تکنولوژی‌های روز و پیشرفته به ایران وارد شده و کالاها از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا حدی که بتواند قابلیت صدور داشته باشد.از این‌رو امیدواریم که طی 1.5 تا دو سال آینده شاهد افزایش کیفیت و بهره‌وری در صنعت خودرو باشیم.

رئیس سازمان بهره‌وری این را هم گفت که به هرحال ایران خودرو و سایپا تا حدود شش تا هفت سال گذشته خودروهای باکیفیتی تولید می‌کردند، اما بعد از سخت شدن شرایط تحریم و قطع ارتباط با صنایع خودروسازی از جمله پژو فضا به سمتی پیش رفت که این دو شرکت خودروسازی نیز توان تولید باکیفیت به مانند زمانی که با شرکت‌های بزرگ در حال مبادله بودند را از دست داده و بر تولیدات آنها اثر گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار