ایلام؛

آموزش 20رشته فنی و حرفه ای به زندانیان در ایلام

مدیركل زندان های ایلام گفت: 20 رشته فنی و حرفه ای به منظور كسب مهارت به زندانیان كارآموز در زندان های استان آموزش داده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛اكبر محبی اعلام كرد: جوشكاری درجه یك و 2، برق ساختمان، نصاب وسایل بهداشتی، پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ، منبت كاری، صنایع دستی، كارآفرینی، گلیم بافی، رایانه كار، برق صنعتی از جمله این رشته ها است.

محبی اضافه کرد: پارسال 750 نفر در زندان های استان در كلاس های فنی و حرفه ای شركت كرده و موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند.

وی افزود: راه اندازی كارگاه تولید جعبه جواهرات در زندان های استان منجر به قرارداد با شركت و درآمدزایی برای زندانیان شد ضمن اینكه در خشكه چینی دره ارغوان نیز حدود 50 نفر از زندانیان مشاركت داشتند.
محبی به حضور 10 روحانی اعزامی از حوزه علمیه در زندان های استان اشاره کرد وگفت: كلاس های آموزشی احكام، عقیدتی، انس با قرآن، روخوانی و روان خوانی برگزار شد و مسابقات قرآنی نیز هر سه ماه یكبار در این مراكز برگزار می شود.
مدیركل زندان های ایلام همچنین از آموزش هفت رشته هنری شامل نقاشی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، قصه و داستان، نمایش و طراحی در زندان های این استان خبر داد و افزود: اجرای دسته جمعی نقاشی با موضوع آزاد و تحت عنوان لذت نقاشی از دیگر برنامه های در حال اجرا در زندان های ایلام است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.